E-commerce a potenciál nástroja e-diagnostiky na českom a slovenskom trhu

Název práce: E-commerce a potenciál nástroja e-diagnostiky na českom a slovenskom trhu
Autor(ka) práce: Halušková, Emma Katarína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je pomocou primárnych a sekundárnych dát zhodnotiť existenciu potenciálu využívania nástroja e-diagnostiky k online nákupom kozmetických produktov na českom a slovenskom trhu. V teoretickej časti je opísané prostredie e-commerce, jeho trendy, spotrebiteľ a jeho správanie na trhu a v online priestore, trh kozmetiky a súčasné trendy tejto kategórie. V praktickej časti je pasáž venovaná popisu vývoja e-commerce prostredia na českom a slovenskom trhu a priblíženiu kategórie kozmetiky a jej súčasného stavu v týchto dvoch krajinách. Následne je opísaný nástroj online diagnostiky a jeho dostupnosti na českom a slovenskom trhu. Na základe dotazníkového prieskumu metódou CAWI sú získané primárne dáta, ktoré boli vyhodnotené, spracované a využité pri korelačnej a regresívnej analýze.
Klíčová slova: e-commerce; e-diagnostika; personalizácia; trh kozmetiky
Název práce: E-commerce a potenciál nástroja e-diagnostiky na českom a slovenskom trhu
Autor(ka) práce: Halušková, Emma Katarína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem práce je zhodnotit potenciál využití nástroje e-diagnostiky při online nákupu kosmetických produktů na českém a slovenském trhu s využitím primárních a sekundárních dat. Teoretická část popisuje prostředí e-commerce, jeho trendy, spotřebitele a jeho chování na trhu a v online prostoru, trh s kosmetikou a současné trendy této kategorie. V praktické části je věnována pasáž popisu vývoje e-commerce prostředí na českém a slovenském trhu a představení kategorie kosmetiky a jejího současného stavu v těchto dvou zemích. Následně je popsán online diagnostický nástroj a jeho dostupnost na českém a slovenském trhu. Na základě dotazníkového šetření metodou CAWI jsou získána primární data, která byla vyhodnocena, zpracována a použita v korelační a regresní analýze.
Klíčová slova: e-commerce; e-diagostika; trh kozmetiky; personalizace
Název práce: E-commerce and the potential of the e-diagnostics tool on the Czech and Slovak market
Autor(ka) práce: Halušková, Emma Katarína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of this thesis is to evaluate the potential of using e-diagnostics tools for online purchases of cosmetic products in the Czech and Slovak markets with the help of primary and secondary data. The theoretical part describes the e-commerce environment, its trends, the consumer and his/her behaviour in the market and in the online area, the cosmetics market, and the current trends of the category. In the practical part, there is a description of the development of the e-commerce environment in the Czech and Slovak markets and the introduction of the cosmetics category and its current state in these two countries. Subsequently, the online diagnostic tool and its availability in the Czech and Slovak market is described. Based on a questionnaire survey using the CAWI method, primary data are obtained, evaluated, processed, and used for correlation and regression analysis.
Klíčová slova: e-commerce; e-diagnosis; cosmetic market; personalization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 1. 2023
Datum podání práce: 8. 12. 2023
Datum obhajoby: 23. 1. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83267/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: