Úroveň, možnosti a dopad ICT ve výuce na základních školách
Název práce: | Úroveň, možnosti a dopad ICT ve výuce na základních školách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Roušal, Jakub |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Vokšická, Jitka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zaměřuje na využití informačních a komunikačních technologií na základních školách v České republice. Cílem práce je zjistit, v jaké míře se tyto technologie ve školách využívají. Dílčími cíli je porovnat vybavenost škol v Praze, dalších městech a obcích a odhalit, ve kterých předmětech jsou technologie nejvíce využívány. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V prvních kapitolách se autor věnoval popisu informačních a komunikačních technologií, možnostech využití a analýze nového Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V praktické části jsou zpracovány a interpretovány výsledky z dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi učiteli základních škol. Závěr obsahuje shrnutí celé práce a odpovědi na výzkumné otázky. |
Klíčová slova: | informační a komunikační technologie; ICT vybavení; základní škola; učitelé; vzdělávání; žáci |
Název práce: | The level, possibilities, and impact of ICT in teaching on elementary schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Roušal, Jakub |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Radváková, Věra |
Oponenti práce: | Vokšická, Jitka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor thesis focuses on the use of information and communication technologies in elementary schools in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out to what extent these technologies are used in schools. The sub-objectives are to compare the equipment of schools in Prague, other cities, and villages and to reveal in which subjects’ technology is used the most. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. In the first chapters, the author devoted himself to the description of information and communication technologies, the possibilities of use and the analysis of the new Framework Education Programme for Basic Education. In the practical part, the results of the questionnaire survey, which was conducted among elementary school teachers, are processed, and interpreted. The conclusion contains a summary of the entire thesis and answers to the research questions. |
Klíčová slova: | information and communication technology; ICT equipment; elementary school; education; teachers; pupils |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Informační média a služby |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 11. 5. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 12. 2023 |
Datum obhajoby: | 14. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/84589/podrobnosti |