Efektivita zaučování nováčků pomocí eLearningu oproti klasickému on-the-job training
Název práce: | Efektivita zaučování nováčků pomocí eLearningu oproti klasickému on-the-job training |
---|---|
Autor(ka) práce: | Abdullaev, Arseniy |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Kubálek, Tomáš |
Oponenti práce: | Volfová, Jitka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | V dnešním dynamickém světě byznysu se stále více klade důraz na efektivní integraci nových pracovníků do firemního prostředí. Můj zájem o toto téma pramení jak z mých vlastních zkušeností, tak ze zkušeností kolegů a přátel pracujících v různých oborech. Pozornost věnovaná procesu onboardingu a zaškolování nováčků má klíčový vliv na prosperitu a úspěch celé organizace. Mnoho studií potvrzuje, že nesprávně nastavený onboarding může vést k negativním důsledkům jak pro firmu, tak pro samotné zaměstnance. Problémy s neefektivním začleněním do firmy se často projevují v podobě vysoké fluktuace a nízké spokojenosti pracovníků. Například průzkum Gallup Hall Group z roku 2017 uvádí, že 88 % zaměstnanců se setkalo s nevhodným procesem onboardingu, 20 % z nich by nedoporučilo svého zaměstnavatele dalším a třetina z nich začíná hledat novou práci již po šesti měsících. Tyto problémy se netýkají pouze specifických oborů či velikosti firem. Bez ohledu na typ a rozsah podniku tvoří jeho jádro firemní procesy, jejichž optimalizace je nezbytná. Špatný onboarding představuje pro firmu značné finanční riziko, jelikož zaškolení nováčků vyžaduje čas a zdroje. Čím rychleji se nováček adaptuje a začne plnohodnotně plnit své úkoly, tím dříve se stává pro firmu přínosem. V této bakalářské práci jsem provedl analýzu procesu zaškolování ve firmách různé velikosti a identifikoval jsem problémy i příležitosti ke zlepšení s využitím e-learningu a LMS systémů. Získaná data z výzkumu, podpořená zpětnou vazbou od zaměstnanců, slouží jako základ pro vytvoření prototypu platformy nové generace, která může výrazně zefektivnit onboarding a zároveň snížit náklady firmy na školení. Stanovené hypotézy H1: Hypotéza tvrdí, že pomocí LMS systémů je možné urychlit a zlevnit proces učení pro společnost bez ztráty kvality Výzkumné otázky VO1: Jak probíhá proces zaučovaní nového zaměstnance ve společnosti? Jak dlouho trvá vyškolit jednoho zaměstnance na úroveň, kdy může vykonávat práci sám? Kolik stojí firme zaškolení jednoho zaměstnance? VO2: Kolik z celkového obsahu zaučovacího kurzu da se naučit online pomoci LMS? Kolik to ušetři peněz? |
Klíčová slova: | Onboarding; LMS; eLearning |
Název práce: | Effectiveness of elearning versus traditional on-the-job-training |
---|---|
Autor(ka) práce: | Abdullaev, Arseniy |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Kubálek, Tomáš |
Oponenti práce: | Volfová, Jitka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | In today's dynamic business world, there is an increasing emphasis on the effective integration of new employees into the corporate environment. My interest in this topic stems from my own experience as well as from the experience of colleagues and friends working in various industries. Attention to the process of onboarding and training newcomers has a key impact on the prosperity and success of the entire organization. Many studies confirm that improper onboarding can lead to negative consequences for both the company and the employees themselves. Problems with ineffective onboarding often manifest themselves in the form of high turnover and low employee satisfaction. For example, a 2017 Gallup Hall Group survey reported that 88% of employees experienced an inappropriate onboarding process, 20% of them would not recommend their employer to others, and a third of them start looking for a new job after only six months. These problems are not limited to specific industries or company sizes. Regardless of the type and scale of the business, business processes are at its core and optimisation is essential. Poor onboarding poses a significant financial risk to a company, as training new recruits takes time and resources. The faster a newcomer adapts and starts to perform his or her tasks fully, the sooner he or she becomes an asset to the company. In this bachelor thesis I have analysed the training process in companies of different sizes and identified problems and opportunities for improvement using e-learning and LMS systems. The research data obtained, supported by employee feedback, serves as the basis for the creation of a prototype next-generation platform that can significantly streamline onboarding while reducing a company's training costs. Hypotheses H1: The hypothesis asserts that using LMS systems can speed up and cheapen the learning process for a company without sacrificing quality Research questions VO1: What is the process of onboarding a new employee in the company? How long does it take to train an employee to a level where he/she can perform the job on his/her own? How much does it cost a company to train one employee? VO2: How much of the total training content can be learned online using an LMS? How much money does it save? |
Klíčová slova: | Onboarding; eLearning; LMS |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra mezinárodního podnikání |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 20. 9. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 6. 2024 |
Datum obhajoby: | 9. 9. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/81700/podrobnosti |