Prevádzkovanie second-hand obchodov z kultúrneho a behaviorálno-ekonomického pohľadu
Autor(ka) práce:
Némová, Martina
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Matysová, Kamila
Oponenti práce:
Volfová, Jitka
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
S nárastom popularity second-hand obchodov vzniká príležitosť na výskum ich vplyvu na ekonomiku a udržateľnosť spotrebiteľských návykov. Cieľom tejto diplomovej práce je hlbšie pochopenie motivácií a praktík prevádzkovania second-hand obchodov a posúdenie, ako správanie spotrebiteľov ovplyvňuje podnikateľské rozhodnutia. Na základe získaných poznatkov následne navrhnúť odporúčania pre prevádzkovateľov second-hand obchodov, s cieľom zlepšiť výkonnosť ich podnikania. K dosiahnutiu tohto cieľa bola použitá kombinácia kvantitatívnych a kvalitatívnych metód, konkrétne dotazník pre zákazníkov a štrukturované hĺbkové rozhovory s prevádzkovateľmi. Na základe zistení o preferenciách a očakávaniach zákazníkov a informácií získaných od prevádzkovateľov boli vypracované odporúčania.
Operation of Second-hand Stores from a Cultural and Behavioral-Economic Perspective
Autor(ka) práce:
Némová, Martina
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Matysová, Kamila
Oponenti práce:
Volfová, Jitka
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
With the increase in popularity of second-hand stores, there is an opportunity to research their impact on the economy and the sustainability of consumer habits. The aim of this thesis is to gain a deeper understanding of the motivations and practices of operating second-hand stores and to assess how consumer behavior affects business decisions. Based on the knowledge gained, subsequently propose recommendations for retailers of second-hand shops, with the aim of improving the performance of their business. A combination of quantitative and qualitative methods was used to achieve this goal, specifically a customer questionnaire and structured in-depth interviews with retailers. Recommendations were made based on findings about customer preferences and expectations and information obtained from retailers.
Klíčová slova:
Consumer behavior; Second-hand; Sustainability
Název práce:
Prevádzkovanie second-hand obchodov z kultúrneho a behaviorálno-ekonomického pohľadu
Autor(ka) práce:
Némová, Martina
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Matysová, Kamila
Oponenti práce:
Volfová, Jitka
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
S nárůstem popularity second-hand obchodů vzniká příležitost k výzkumu jejich vlivu na ekonomiku a udržitelnost spotřebitelských návyků. Cílem této diplomové práce je hlubší pochopení motivací a praktik provozování second-hand obchodů a posouzení, jak chování spotřebitelů ovlivňuje podnikatelská rozhodnutí. Na základě získaných poznatků následně navrhnout doporučení pro provozovatele second-hand obchodů, s cílem zlepšit výkonnost jejich podnikání. K dosažení tohoto cíle byla použita kombinace kvantitativních a kvalitativních metod, konkrétně dotazník pro zákazníky a strukturované hloubkové rozhovory s provozovateli. Na základě zjištění o preferencích a očekáváních zákazníků a informací získaných od provozovatelů byla vypracována doporučení.