Vliv sponzoringu instagramového příspěvku na vnímanou důvěryhodnost zdroje

Název práce: Vliv sponzoringu instagramového příspěvku na vnímanou důvěryhodnost zdroje
Autor(ka) práce: Dandová, Natálie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá vlivem sponzoringu instagramového příspěvku na vní-manou důvěryhodnost zdroje. Cílem práce je prozkoumat následující dimenze: dů-věryhodnost, odbornost, podobnost a zájem o obsah. Důvěryhodnost sledujícího může být ovlivněna různými okolnostmi. Praktická část byla provedena na základě dotazníkového šetření. Dotazník byl sestaven v programu Qualtrics, kdy byla nasta-vena randomizace dvou dotazníků. První dotazník byl se sponzorovaným příspěv-kem a druhý s nesponzorovaným příspěvkem. Celkově se skládal dotazník ze tří částí a obsahoval 17 uzavřených otázek. Dalším krokem bylo vyhodnocení hypotéz. Vyhodnocení dat proběhlo ve statistickém programu Jamovi. Byla využita lineární regrese, ANOVA test a Welchův t-test. Z výsledků nebylo prokázáno, že by sponzo-rovaný obsah ovlivňoval vnímanou důvěryhodnost v generaci Z.
Klíčová slova: influencer marketing; sociální média; sponzoring; influencer; důvěryhodnost zdoje
Název práce: The effect of Instagram post sponsorship on perceived source credibility
Autor(ka) práce: Dandová, Natálie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Novák, Michal
Oponenti práce: Bažantová, Simona
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis deals with the influence of the sponsorship of an Instagram post on the perceived credibility of the source. The aim of the thesis is to explore the following dimensions: credibility, expertise, similarity and interest in the content. Follower credibility can be affected by various circumstances. The practical part was conducted based on a questionnaire survey. The questionnaire was constructed in Qualtrics software, where randomization of two questionnaires was done. The first questionnaire was with sponsored contribution and the second one was with non-sponsored contribution. In total, the questionnaire consisted of three parts and contained 17 closed questions. The next step was to evaluate the hypotheses. Data evaluation was done in the statistical program Jamovi. Linear regression, ANOVA test and Welch's t-test were used. From the results, there was no evidence that sponsored content influenced perceived trustworthiness in Generation Z.
Klíčová slova: influencer; influencer marketing; credibility; social media; sponzoring

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 5. 2023
Datum podání práce: 1. 5. 2024
Datum obhajoby: 11. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84601/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: