Impulsivní nákupní chování a ponákupní nespokojenost spotřebitele

Název práce: Impulsivní nákupní chování a ponákupní nespokojenost spotřebitele
Autor(ka) práce: Tuháček, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem předkládané práce zabývající se impulsivním nákupním chováním a ponákupní nespokojeností spotřebitele bylo ověřit v českém online nákupním prostředí vztah mezi impulzivním nákupním chováním, ponákupní nespokojeností, impulzivitou nákupu a záměrem vrátit produkt, který předpokládá studie Chena, Chena a Lina (2020) a rozšířit jej o další faktor sebejistoty spotřebitele dle studie Kenga a Liao (2013). Pro výzkum byl zvolen kvantitativní design – data byla shromažďována prostřednictvím dotazníku, který byl částečně převzat z výše jmenovaných studií (dotazník byl modifikován pro potřeby diplomové práce). Získaná data byla analyzována prostřednictvím metod popisné statistiky a dále pomocí vybraných statistických testů (Cronbachova alpha, McDonaldovo omega, Kendallovo tau, regresní analýza). Byla zjištěna signifikantní sou-vislost mezi impulsivitou nákupu a ponákupní nespokojeností a tendencí k impulzivnímu nákupnímu chování a impulzivnímu nákupu.
Klíčová slova: online nákupy; Impulsivní nákupní chování; ponákupní nespokojenost
Název práce: Impulsive buying behaviour and post-purchase consumer dissatisfaction
Autor(ka) práce: Tuháček, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kincl, Tomáš
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the present study dealing with impulsive buying behaviour and consumer post-purchase dissatisfaction was to verify in the Czech online shopping environment the relationship between impulsive buying behaviour, post-purchase dissatisfaction, impulse buying and intention to return a product, which is assumed in the study of Chen, Chen and Lin (2020) and to extend it with another factor of consumer self-confidence according to the study of Keng and Liao (2013). A quantitative design was chosen for the research - data was collected through a questionnaire that was partially adopted from the above mentioned studies (the questionnaire was modified for the purpose of the thesis). The collected data was analysed through post-hoc statistical methods and also through selected statistical tests (Cronbach's alpha, McDonald's omega, Kendall's tau, regression analysis). A significant co-relation was found between impulse buying and post-purchase dissatisfaction and the tendency to engage in impulsive buying behaviour and impulse buying.
Klíčová slova: online shopping; Impulsive buying behaviour; post-purchase dissatisfaction

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2023
Datum podání práce: 1. 5. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: