Predikce e-sportových zápasů v League of Legends
Název práce: | Predikce e-sportových zápasů v League of Legends |
---|---|
Autor(ka) práce: | Staněk, Maxmilián |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Rejthar, Jan |
Oponenti práce: | Krautwurm, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předkládaná bakalářská práce prozkoumává aplikaci predikčních modelů založených na regresivní analýze pro ligu League of Legends European Championship (LEC) ze hry League of Legends (LoL). Jako metody byly použity metody komparace, pozorování, analýza dat a dokumentů. Pro vytvoření modelu byly použity data z domén spravující statistiky historických zápasů. Pro zpracování dat a tvorbu modelů byl použit programovací jazyk Python rozšířen o knihovny pro datovou analýzu a strojové učení v Jupyter prostředí. První část práce se zaměřuje na sestavení logistické regrese s minimální úspěšností 50 %. Následně jsou vytvořeny dva dodatečné algoritmy pro rozhodovací strom a náhodný les. Všechny modely jsou porovnány za cílem nalezení nejlepšího řešení pro predikce esportových zápasů. Ke zhodnocení jsou použity metriky úspěšnosti, přesnosti, úplnosti a F1 skóre. Vytvořené modely mají vhodný základ pro budoucí vývoje pokročilejších řešení pro neuronové sítě a predikce v reálném čase. |
Klíčová slova: | League of Legends; LoL; modely predikce; logistická regrese; náhodný les; rozhodovací strom; esport; strojové učení; regresivní analýza |
Název práce: | Prediction models for e-Sport matches in League of Legends |
---|---|
Autor(ka) práce: | Staněk, Maxmilián |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Rejthar, Jan |
Oponenti práce: | Krautwurm, Petr |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The presented bachelor thesis aims to explore the application of predictive models based on regression analysis for the League of Legends European Championship (LEC) from the game League of Legends (LoL). Methods of comparison, observation, data analysis, and document analysis were used. Data from domains managing historical match statistics were used to create prediction models. The tool which was used to process data and create all models was the programming language Python with library extensions for data analysis. All steps were done in Jupyter environment. The first task of the thesis focuses on modeling a logistic regression with minimal accuracy of 50 %. Subsequently, two additional algorithms for decision tree and random forest are created. All models are compared with the goal of finding the best option for predicting esports matches. Metrics of accuracy, precision, recall, and F1 score are used for evaluation. The models created provide a suitable basis for future developments of more advanced solutions for neural networks and real-time predictions. |
Klíčová slova: | decision tree; machine learning; regressive analysis ; League of Legends; LoL; prediction models; logistic regression; random forest; esport |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra ekonometrie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 18. 4. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 5. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/88274/podrobnosti |