Tvorba 3D stylizované postavy použitelné pro profesionální animaci

Název práce: Tvorba 3D stylizované postavy použitelné pro profesionální animaci
Autor(ka) práce: Kukačka, Marek
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce je zaměřena na principy tvorby stylizované postavy určené pro 3D animaci. Cílem je přiblížit čtenáři jednotlivé metody, na kterých celý proces stojí, a současně použít nejoptimálnější technologie pro dosažení nejlepších výsledků. Teoretická část slouží jako technický podklad pro pochopení problematiky témat, jako je tvorba konceptu, modelování charakteru, digitálního sculpting, topologie a retopologie, UV mapping, texture painting, rigging, skinning a weight painting. Tato část se danými tématy zabývá technicky se značnou mírou obecnosti, aby poskytla čtenáři pochopení pro jednotlivé kroky. Zároveň tato část poukazuje na spojení uměleckých i technických znalostí, které jsou důležité ve fázích procesu. Praktická část této práce staví na znalostech z teoretické části a předvádí napodobitelný postup, s využitím autorem praktikovaných postupů, za účelem zkrácení doby procesu a optimalizace. Zároveň je v této části proces ukázán na postupné tvorbě postavy pro reálnou zakázku z praxe. Text zachycuje i běžné problémy při této tvorbě.
Klíčová slova: 3D animace; 3D grafika; digitální sculpting; rigging; subdivision surface; topologie
Název práce: Creation of a 3D Stylized Character Suitable for Professional Animation
Autor(ka) práce: Kukačka, Marek
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Bubeníček, Jan
Oponenti práce: Dušek, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis is focused on describing the process of creating 3D stylized character used in 3D animation. The goal is to introduce the reader to the various methods on which this entire process relies, while also utilizing the most optimal technologies to achieve the best results. The theoretical part should serve primarily as a technical background for understanding the issues of topics such as concept creation, character modeling, digital sculpting, topology and retopology, UV mapping, texture painting, rigging, skinning, and weight painting. This part deals with these topics as technically and generally as possible to provide the reader with an understanding of the individual steps for the following section. At the same time, this part emphasizes the connection between artistic and technical knowledge, which is important in each phase of the process. The practical part of this work then builds on the knowledge from the theoretical part and demonstrates a replicable process, using workflows practiced by the author, in order to shorten the process time and optimize it. At the same time, this part of the process is gradually demonstrated in the creation of a character for a real-world commission, and the text also captures common problems encountered during this creation.
Klíčová slova: subdivision surface; topology; 3D animation; 3D graphics; digital sculpting; rigging

Informace o studiu

Studijní program / obor: Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 1. 2024
Datum podání práce: 6. 5. 2024
Datum obhajoby: 13. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87266/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: