Porovnání social media usage

Název práce: Porovnání social media usage
Autor(ka) práce: Volf, Matěj
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Korčák, Jiří
Oponenti práce: Strnad, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se věnuje porovnání social media usage neboli používání sociálních sítí u studentů středních a vysokých škol. Hlavním cílem práce je zjistit, zda studenti středních škol tráví na sociálních sítích více času než studenti vysokých škol a zda studenti středních škol využívají sociální sítě primárně k odreagování, na rozdíl od studentů vysokých škol, kteří využívají sociální sítě spíše k práci, vzdělávání se, sledování zpráv a dění ve světě nebo jako zdroj informací. Konkrétně se tedy práce zaměřuje na průměrný denní čas strávený na sociálních sítích a nejčastější účely používání sociálních sítí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny základní definice sociálních sítí, jejich historie, výčet nejpoužívanějších aplikací, motivace a důvod používání sociálních sítí a na závěr rizika, která se pojí s jejich používáním. V praktické části je popsán empirický výzkum, který proběhl v podobě dotazníkového šetření, a následná analýza získaných dat. Tato data jsou dále použita k zodpovězení výzkumných otázek, které jsou představeny na začátku praktické části. Otázky jsou zaměřeny na porovnání času strávených na sociálních sítích a hlavními účely používání sociálních sítí u studentů středních a vysokých škol. Data ukazují, že studenti středních škol průměrně netráví na sociálních sítích více času než studenti vysokých škol, ale zábava je u nich častějším důvodem používání sociálních sítí. Práce jako celek poskytuje vhled do problematiky používání sociálních sítí u studentů středních a vysokých škol.
Klíčová slova: účel; střední škola; Sociální sítě; studenti; porovnání; čas; vysoká škola
Název práce: Comparison of social media usage
Autor(ka) práce: Volf, Matěj
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Korčák, Jiří
Oponenti práce: Strnad, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on comparing social media usage among high school and university students. The main objective of the study is to determine whether high school students spend more time on social media than university students and whether high school students primarily use social media for entertainment, unlike university students who use social media more for work, education, news monitoring, or as a source of information. Specifically, the study examines the average daily time spent on social media and the most common purposes of social media usage. The study is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part covers basic definitions of social media, the history of social media, motivations, and reasons for using social media, risks associated with their use, and the most commonly used social media platforms worldwide. The practical part describes the empirical research conducted through a questionnaire survey and subsequent analysis of the collected data. The data were then used to address the defined research questions. The questions focus on comparing the time spent on social media and the main purposes of using social media among high school and college students. The data shows that, on average, high school students do not spend more time on social media than college students, but entertainment is a more frequent reason for using social media among them. The study provides insight into the issue of social media usage among high school and university students.
Klíčová slova: students; comparison; social media; time; purpose; high school; college

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační média a služby
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 10. 2023
Datum podání práce: 5. 5. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: