Vliv propagace eshopu na sociálních sítí na zákazníka

Název práce: Vliv propagace eshopu na sociálních sítí na zákazníka
Autor(ka) práce: Růžička, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sudzina, František
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem propagace e-shopů na sociálních sítích. Zaměřuje se na seznámení čtenáře s pojmy souvisejícími se sociálními sítěmi a e-shopy, jaké formy nátlaku ze strany e-shopů propagovaných na sociálních sítích na nás působí a jaké nástroje propagace jsou k dispozici. Následně formou dotazníkového šetření zjišťuje, za jakým účelem a jak často uživatelé sociální sítě používají a jak často nakupují na e-shopech. Dále také zjišťuje, jak uživatelé sociálních sítí vnímají jednotlivé formy propagace na nich, jak dokážou rozpoznat manipulaci ze strany propagujícího a zda jí odolávají. Zkoumá i relativně novou formu online marketingu, a to influencer marketing. Odpovědi jsou nakonec analyzovány a je z nich vyvozen závěr, jaký vliv skutečně propagace e-shopu na sociálních sítích na zákazníka má. Dotazníkové šetření bylo provedeno úspěšně a zúčastnilo se ho vcelku 136 respondentů. Tito respondenti odpovídali na otázky týkající se sociálních sítí, nákupů přes e-shop a celkovému vlivu propagace e-shopů na sociálních sítích.
Klíčová slova: uses and gratifications; online marketing; sociální sítě; persuasion knowledge; e-shop; nudge
Název práce: The impact of e-commerce promotion on social media on the customer
Autor(ka) práce: Růžička, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sudzina, František
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor’s thesis deals with the influence of e-commerce promotion on social media on the potential customer. It aims to introduce the reader to terms related to social media and e-commerce promotion on social media exerts on us and the available promotion tools. Subsequently, through questionnaire survey, it investigates the purpose and frequency of social media usage and e-commerce shopping by users. It also examines how social media users perceive different forms of promotion, how they can recognize manipulation by promoters and whether they can resist it. It also explores the newest way of online marketing – influencer marketing. The responses are analyzed and conclusion is made regarding the real impact of e-commerce promotion on social media on customers. The survey was conducted successfully and a total of 136 respondents answered questions related to social media, e-commerce shopping and the overall impact of e-commerce promotion on social media.
Klíčová slova: social media; e-shop; uses and gratifications; persuasion knowledge; nudge; e-commerce

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 1. 2023
Datum podání práce: 6. 5. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: