Podnikové vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v oblasti využívání nových AI nástrojů
Název práce: | Podnikové vzdělávání a rozvoj zaměstnanců v oblasti využívání nových AI nástrojů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mikula, Šimon |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Palíšková, Marcela |
Oponenti práce: | Stříteský, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce formuluje doporučení, jaké nástroje a postupy podnikového vzdělávání a rozvoje zaměstnanců jsou efektivní k osvojení si a prohloubení dovedností, které jsou nezbytné pro používání nových AI nástrojů. V první části shrnuje teoretická východiska, v druhé části dále identifikuje dovednosti, které jsou nutné k práci s AI nástroji. Výzkum byl realizován pomocí kvantitativního dotazníku a doplňujících kvalitativních rozhovorů. Dále výzkum čerpá z interních zdrojů společnosti. Klíčové zjištění ukazují, že zaměstnanci o vzdělávání v této oblasti mají zájem a většina z nich již má s AI nějaké zkušenosti, a dokonce ji i využívá při práci. Mezi identifikované doporučení patří praktické ukázky práce s nástroji ve firemním prostředí, a to pomocí online školení. Větší koordinace nabízených aktivit a větší investice do nástrojů samotných, rovněž je důležitá podpora manažerů a motivace manažery k používání těchto nástrojů. |
Klíčová slova: | podnikové vzdělávání; AI nástroje; rozvoj zaměstnanců; dovednosti s AI |
Název práce: | Corporate learning and development of employees in the field of using new AI tools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Mikula, Šimon |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Palíšková, Marcela |
Oponenti práce: | Stříteský, Marek |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This paper formulates recommendations on what corporate learning and development tools and practices are effective for employees to learn and deepen the skills necessary to use new AI tools. The first part summarizes the theoretical background, while the second part further identifies the skills that are required to work with AI tools. The research was conducted using a quantitative questionnaire and complementary qualitative interviews. Furthermore, the research draws on internal company resources. Key findings show that employees are interested in learning about AI and most of them already have some experience with AI and even use it at work. Recommendations identified include practical demonstrations of how to work with the tools in a corporate environment, through online training. Greater coordination of the activities offered and greater investment in the tools themselves, also important is the support and motivation of managers to use the tools. |
Klíčová slova: | development; Corporate learning; AI tools; AI skills |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra personalistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 5. 12. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 10. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 3. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/86805/podrobnosti |