Působení retro marketingu na mladé spotřebitele

Název práce: Působení retro marketingu na mladé spotřebitele
Autor(ka) práce: Porubcová, Alica
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem této bakalářské práce je působení retro marketingu na mladé spotřebitele, konkrétně Generaci Z. Cílem práce je porozumět tomu, jak retro marketing ovlivňuje mladé spotřebitele, jak ho vnímají a jaké prvky retro marketingu jsou klíčové při oslovování této skupiny spotřebitelů. Dále je cílem identifikovat motivace mladých spotřebitelů pro nákup retro značek a produktů v retro stylu. Teoretická část práce se zaměřuje na základní pojmy jako je marketing, retro marketing a spotřební chování a zkoumá souvislosti mezi nimi. Dále se teoretická část věnuje mladým spotřebitelům, jejich spotřebnímu chování a vztahu k retro marketingu. Praktická část práce se nejprve věnuje analýze vybraných značek využívajících retro marketing a dále je za pomocí kvalitativního výzkumu prostřednictvím osobních rozhovorů zkoumán vztah mladých spotřebitelů k retro marketingu. Sekundární výzkum se věnuje rámcovému zázemí sklonu Generace Z ke spotřebnímu chování za pomoci využití dat MML-TGI. Na základě výsledků primárního i sekundárního výzkumu byla formulována marketingová doporučení.
Klíčová slova: Retromarketing; Generace Z; Spotřební chování; Nostalgie
Název práce: The effect of retro marketing on young consumers
Autor(ka) práce: Porubcová, Alica
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of this bachelor's thesis is the effect of retro marketing on young consumers, who are currently representatives of Generation Z. The thesis aims to find out how retro marketing affects young consumers, how they perceive it and what elements of retro marketing play an important role in reaching young consumers. Furthermore, the work aims to discover what motivates young consumers to buy retro brands and products with a retro style. The theoretical part focuses on concepts such as marketing, retro marketing, and consumer behaviour and the links between them. Moreover, the theoretical part focuses on young consumers and defines Generation Z. The practical part first focuses on analysing selected brands that use retro marketing, and then the relationship and perception of retro marketing by young consumers are investigated using qualitative research in the form of personal interviews. Secondary research examines the framing background of Gen Z inclination through MML-TGI data. Based on primary and secondary research, marketing recommendations were made.
Klíčová slova: Consumer behaviour; Nostalgia ; Retromarketing; Generation Z

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 1. 2024
Datum podání práce: 12. 5. 2024
Datum obhajoby: 29. 5. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/87232/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: