Marketingový mix a jeho analýza e-shopu VYLADĚNÁ By JARA

Název práce: Marketingový mix a jeho analýza e-shopu VYLADĚNÁ By JARA
Autor(ka) práce: Řeřicha, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce bylo provedení analýzy marketingového mixu e-shopu VYLADĚNÁ ByJara. Majitelé e-shopu by rádi dosáhli „zelených“ čísel u svého e-shopu. E-shop je v současnosti nutné dotovat. Analýza marketingového mixu měla za cíl nalézt slabiny podniku v tomto mixu, které mohou být spojené se zpomalením růstu e-shopu. Hlavní zdroj práce tvořily polostrukturované rozhovory s majiteli e-shopu, které následně byly podpořeny také daty sekundárními, či vlastním „šetřením“. Jako první analýza byla provedena analýza PESTEL, zaměřená na makrookolí podniku. Pro analýzu mikrookolí podniku byl použit Porterův model 5 sil. Po analýze okolí podniku byl v práci analyzován samotný marketingový mix e-shopu. Část marketingového mixu byla následně porovnána s konkurencí v podobě mapy konkurenčních skupin a následné analýze z mapy blízkých konkurentů. Nalezená data pak byla zdrojem pro SWOT analýzu, kde byly porovnávány silné a slabé stránky s příležitostmi a hrozbami. Na základě zjištění z analýz, byla na závěr práce stanovena doporučení.
Klíčová slova: PESTEL analýza; E-shop; Marketingový mix; SWOT analýza; E-commerce; Porterův model 5 sil
Název práce: Marketing mix and it’s analysis for e-shop VYLADĚNÁ ByJara
Autor(ka) práce: Řeřicha, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work aimed to analyze the marketing mix of the Vlyděná ByJara e-shop. E-shop owners would like to achieve "green" numbers for their e-shop. The e-shop currently needs to be subsidized. The marketing mix analysis aimed to find the company's weaknesses in this mix, which may be associated with the slowdown in the growth of the e-shop. The main source of the work was semi-structured interviews with e-shop owners, which were subsequently also supported by secondary data or their own "investigation." As the first analysis, a PESTEL analysis was performed, focused on the macro environment of the company. Porter's 5 forces model was used to analyze the company's microenvironment. After analyzing the company's surroundings, the marketing mix of the e-shop itself was analyzed in the thesis. Part of the marketing mix was then compared with the competition in the form of a map of competitive groups and subsequent analysis from the map of close competitors. The data found was then the source for a SWOT analysis, where strengths and weaknesses were compared with opportunities and threats. Based on the findings from the analyses, recommendations were made at the end of the work
Klíčová slova: Marketing mix; E-commerce; PESTEL analysis; Porter’s 5 forces analysis; SWOT analysis; E-shop

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2023
Datum podání práce: 13. 5. 2024
Datum obhajoby: 29. 5. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85796/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: