Koncept Work-Life-Study Balance u pracujících studentů
Název práce: | Koncept Work-Life-Study Balance u pracujících studentů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kozlenko, Olha |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Čada, Karel |
Oponenti práce: | Šilerová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce zjišťuje současný stav konceptu work-life-study balance u zaměstnaných vysokoškolských studentů ve vybrané konzultační firmě působící na území České republiky a identifikuje konkrétní doporučení pro dosažení stavu životní rovnováhy. Práce se také zaměřuje na strategie, které studenti využívají k dosažení rovnováhy. Teoretická část vymezuje hlavní definice konceptu WLB a WLSB, teorie, důsledky nerovnováhy a strategie pro dosažení stavu WLB. Primární data byla získána na základě kvalitativní analýzy prostřednictvím hloubkových rozhovorů s 10 respondenty. Následná data jsou analyzována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výsledky výzkumu jsou prezentovány ve formě dvou shluků témat: zkušenosti s prací v auditu během studia a tipy a strategie pro dosažení WLSB. Výzkum ukázal, že i když mnozí respondenti nevidí práci jako svou nejvyšší prioritu, v realitě tráví prací většinu svého času. Práce často zasahuje do osobního života, což vede k nedostatku energie pro koníčky a sociální aktivity, a v některých případech negativně ovlivňuje zdraví respondentů. Většina dotazovaných cítí pozitivní dopad zaměstnání na své studium ve formě zužitkování studia a menší prokrastinace. Zjištění mohou pomoci jak studentům přemýšlejícím o kariéře v auditu, tak i společnostem v optimalizaci jejich politik pro zlepšení spokojenosti jejich zaměstnanců. |
Klíčová slova: | Work-life balance; Work-life-study balance; Pracující studenti; Životní rovnováha |
Název práce: | The concept of Work-Life-Study Balance among working students |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kozlenko, Olha |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Čada, Karel |
Oponenti práce: | Šilerová, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis investigates the current state of the work-life-study balance among employed university students at a selected consulting firm operating in the Czech Republic and identifies specific recommendations for achieving a state of life balance. The work also focuses on strategies that students use to achieve balance. The theoretical part defines the main concepts of WLB and WLSB, theories, consequences of imbalance, and strategies for achieving WLB. Primary data were obtained through qualitative analysis in the form of in depth interviews with 10 respondents. Subsequently, the data are analyzed using interpretative phenomenological analysis (IPA). The research results are presented in the form of two clusters of themes: experiences with working in audit during studies and tips and strategies for achieving WLSB. The research showed that although many respondents do not see work as their highest priority, in reality, they spend most of their time at work. Work often encroaches on personal life, leading to a lack of energy for hobbies and social activities, and in some cases negatively affects the respondents' health. Most respondents feel a positive impact of employment on their studies in the form of utilizing their studies and less procrastination. The findings can help both students considering a career in audit and companies in optimizing their policies to improve employee satisfaction. |
Klíčová slova: | Work-life-study balance; Work-life balance; Working students; Life balance |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra manažerské psychologie a sociologie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 25. 10. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 5. 2024 |
Datum obhajoby: | 10. 6. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/86235/podrobnosti |