Strategická analýza společnosti Naturevia

Název práce: Strategická analýza společnosti Naturevia
Autor(ka) práce: Humlová, Šárka
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Špička, Jindřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V poslední letech zdravý životní styl nabývá stále větší popularity, což v důsledku umožňuje trhu s doplňky stravy růst. S rostoucím počtem spotřebitelů rovněž roste konkurence, která svou strategií může ohrozit pozici podniku Naturevia. Je proto důležité zhodnotit současnou situaci na trhu a podniknout případné kroky k určení budoucího směřování a strategie. Hlavním cílem této práce bylo navrhnout vhodná strategická opatření, která by pomohla společnosti úspěšně operovat do budoucna, za využití nástrojů strategické analýzy umožňující kriticky zhodnotit současnou i budoucí pozici podniku. Výsledky strategické analýzy potvrdily správné směřování podniku na lékárenském trhu a konkurenčně silné výrobky. Dále byla navržena opatření ke zlepšení v rámci online přítomnosti společnosti a prodeje z vlastního e-shopu. Práce se skládá ze dvou částí, nejprve teoretického přehledu a následně praktických analýz podniku.
Klíčová slova: Strategická analýza; Doplňky stravy; SWOT analýza; Analýza mikro a makro prostředí
Název práce: Strategic Analysis of company Naturevia
Autor(ka) práce: Humlová, Šárka
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Špička, Jindřich
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In recent years, there has been a growing interest in health, leading to an increase in the popularity of the food supplements market. With more consumers entering the market, competition is also on the rise, which could potentially pose a threat to Naturevia's position in the industry. Therefore, it is important to assess the current market situation and take necessary steps to determine future direction and strategy. The main goal of this thesis was to propose suitable strategic measures to help the company operate successfully in the near future, utilizing strategic analysis tools to evaluate both the current and future position of the company. The results of the strategic analysis confirmed the company is in the right direction in the pharmacy market and has competitively strong products. Furthermore, suggestions were made to improve the company's online presence and sales through its own e-commerce platform. This thesis consists of two parts: a theoretical overview and practical analyses of the company.
Klíčová slova: Micro and Macro Analysis; SWOT Analysis; Food Supplements; Strategic Analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 11. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 14. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85128/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: