Udržateľnosť ako nová zákaznícka hodnota na kozmetickom trhu

Název práce: Udržateľnosť ako nová zákaznícka hodnota na kozmetickom trhu
Autor(ka) práce: Figlárová, Klaudia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca je zameraná na význam udržateľnosti v spotrebiteľskom správaní pri nákupe kozmetických produktov. Cieľom práce je na základe zistení zhodnotiť význam udržateľnosti ako faktoru nákupu v rámci spotrebiteľského správania pri nákupe kozmetiky a navrhnúť odporúčania pre spoločnosti. Metódy výskumu zahŕňajú komplexnú analýzu udržateľných iniciatív a prístupov známych kozmetických značiek ako Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush a Manufaktura. Analýza zohľadňuje aktivity značiek, ich iniciatívy, ciele, záväzky, prístupy k environmentálnym otázkam a komunikáciu, s cieľom posúdiť úroveň angažovanosti z hľadiska udržateľnosti. Prostredníctvom dotazníkového šetrenia sú skúmané preferencie a vnímanie spotrebiteľov pri nákupe udržateľných kozmetických produktov. Z výsledkov výskumu vyplýva, že väčšina respondentov do istej miery usiluje o udržateľné správanie, pričom niekedy uprednostňuje udržateľné kozmetické produkty. Odporúčanie pre spoločnosti v kozmetickom priemysle pozostáva z transparentnej a komplexnej komunikácie, vzdelávania zákazníkov, zapojenia verejnosti, spoločenského angažovania, zváženia rozšíriť portfólio produktov a posilnení udržateľného vnímania produktu.
Klíčová slova: kozmetický priemysel; komunikácia udržateľných hodnôt; udržateľné spotrebiteľské správanie
Název práce: Udržateľnosť ako nová zákaznícka hodnota na kozmetickom trhu
Autor(ka) práce: Figlárová, Klaudia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na význam udržitelnosti v chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů. Cílem práce je na základě zjištění zhodnotit význam udržitelnosti jako faktoru v nákupním chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů a navrhnout doporučení pro společnosti. Metody výzkumu zahrnují komplexní analýzu udržitelných iniciativ a přístupů známých kosmetických značek, jako jsou Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush a Manufaktura. Analýza zohledňuje aktivity značek, jejich iniciativy, cíle, závazky, přístupy k environmentálním otázkám a komunikaci, s cílem posoudit úroveň angažovanosti v oblasti udržitelnosti. Prostřednictvím dotazníkového šetření jsou zkoumány preference a vnímání spotřebitelů při nákupu udržitelných kosmetických produktů. Výsledky výzkumu ukazují, že většina respondentů se do určité míry snaží o udržitelné chování a někdy dává přednost udržitelným kosmetickým produktům. Doporučení pro společnosti v kosmetickém průmyslu spočívají v transparentní a komplexní komunikaci, vzdělávání zákazníků, zapojení veřejnosti, sociální angažovanosti, zvážení rozšíření portfolia produktů a posílení udržitelného vnímání produktů.
Klíčová slova: udržitelné spotřebitelské chování; kosmetický průmysl; komunikace udržitelných hodnot
Název práce: Sustainability as a new customer value in the cosmetics market
Autor(ka) práce: Figlárová, Klaudia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The master thesis focuses on the importance of sustainability in consumer behavior when purchasing cosmetic products. The aim of the thesis is to evaluate the importance of sustainability as a factor in consumer behavior in cosmetics purchasing and, based on the findings, propose recommendations for companies. The research methods include a comprehensive analysis of sustainable initiatives and approaches of well-known cosmetic brands such as Garnier, Yves Rocher, Nivea, L'Oréal Paris, Lush and Manufaktura. The analysis takes into account the brands' activities, initiatives, goals, commitments, approaches to environmental issues and communication in order to assess the level of commitment to sustainability. Consumer preferences and perceptions when purchasing sustainable cosmetic products are explored through a questionnaire survey. The research results show that the majority of the respondents strive for sustainable behavior to some extent while sometimes preferring sustainable cosmetic products. Recommendations for companies in the cosmetics industry consist of transparent and comprehensive communication, customer education, public involvement, and social engagement, as well as considering expanding the portfolio and strengthening sustainable product perception.
Klíčová slova: cosmetics industry; sustainable consumer behavior; communication of sustainable values

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 5. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 6. 6. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/84662/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: