Zelený marketing v potravinárstve a jeho vplyv na spotrebiteľské chovanie generácie Z na území Českej republiky

Název práce: Zelený marketing v potravinárstve a jeho vplyv na spotrebiteľské chovanie generácie Z na území Českej republiky
Autor(ka) práce: Lazúrová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořáková, Michaela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Dopady ľudskej činnosti sa odrážajú na prírode a menia podmienky, v ktorých žijeme, preto témy udržateľnosti a ekológie začínajú hýbať svetom. Firmy sa z tohto dôvodu snažia zapojiť princíp udržateľnosti do svojich stratégií a praktík, výsledkom čoho je zelený marketing. Dôležitým faktorom v zmenách životného prostredia je aj potravinársky priemysel. Cieľom tejto práce je zistiť aký vplyv má zelený marketing v potravinárstve na spotrebiteľské chovanie generácie Z v lokálnych podmienkach Českej republiky. Analýza sekundárnych kvantitatívnych dát načrtáva základný prehľad o postojoch mladej generácie k téme a ich nákupné správanie s tým spojené. Následne je predstavený primárny kvalitatívny výskum, ktorý hlbšie odkrýva vnímanie zeleného marketingu v potravinárstve a vplyv jeho nástrojov na generáciu Z. Práca odhaľuje celkovo pozitívne vnímanie zelených potravinových výrobkov medzi generáciou Z, popisuje jeho dôvody ale aj vplyvy a bariéry ovplyvňujúce nákup týchto produktov.
Klíčová slova: zelený marketing; generácia Z; spotrebiteľské chovanie; potravinársky priemysel; kvalitatívny výskum
Název práce: Green marketing in the food industry and its impact on the consumer behaviour of Generation Z in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Lazúrová, Veronika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dvořáková, Michaela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The impacts of human activity reflect on nature and change the conditions in which we live, therefore the topics of sustainability and ecology are beginning to move the world. In this result, companies are trying to incorporate the principle of sustainability into their strategies and practices, resulting in green marketing. The food industry is also an important factor in environmental changes. The aim of this bachelor´s thesis is to find what influence green marketing in the food industry has on the consumer behaviour of generation Z in the local conditions of the Czech Republic. The analysis of secondary quantitative data outlines a basic overview of the attitudes of the young generation towards the topic and their related purchasing behaviour. Subsequently, primary qualitative research is presented, which more deeply uncover the perception of green marketing in the food industry and the impact of its tools on generation Z. The work reveals an overall positive perception of green food products among generation Z, describes reasons behind it, but also presents influences and barriers affecting the purchase of these products.
Klíčová slova: green marketing; generation Z; food industry; qualitative research; consumer behaviour
Název práce: Zelený marketing v potravinárstve a jeho vplyv na spotrebiteľské chovanie generácie Z na území Českej republiky
Autor(ka) práce: Lazúrová, Veronika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořáková, Michaela
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Dopady lidské činnosti se odrážejí na přírodě a mění podmínky, ve kterých žijeme, proto témata udržitelnosti a ekologie začínají hýbat světem. Firmy se z tohoto důvodu snaží zapojit princip udržitelnosti do svých strategií a praktik, výsledkem čehož je zelený marketing. Důležitým faktorem ve změnách životního prostředí je i potravinářský průmysl. Cílem této práce je zjistit, jaký vliv má zelený marketing v potravinářství na spotřebitelské chování generace Z v lokálních podmínkách České republiky. Analýza sekundárních kvantitativních dat nastiňuje základní přehled o postojích mladé generace k tématu a jejich nákupní chování s tím spojené. Následně je představen primární kvalitativní výzkum, který hlouběji odkrývá vnímání zeleného marketingu v potravinářství a vliv jeho nástrojů na generaci Z. Práce odhaluje celkově pozitivní vnímání zelených potravinových výrobků mezi generací Z, popisuje jeho důvody ale také vlivy a bariéry ovlivňující nákup těchto produktů.
Klíčová slova: zelený marketing; generace z; spotřebitelské chování; potravinářský průmysl; kvalitativní výzkum

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 1. 2023
Datum podání práce: 15. 5. 2024
Datum obhajoby: 30. 5. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/83489/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: