Aktuální změna trendu ve videoherním průmyslu – Videohry s uměleckou přidanou hodnotou a jejich úspěch na trhu
Název práce: | Aktuální změna trendu ve videoherním průmyslu – Videohry s uměleckou přidanou hodnotou a jejich úspěch na trhu |
---|---|
Autor(ka) práce: | Fleková, Anu |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Hucková, Barbara |
Oponenti práce: | Kochová, Anna |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato práce se zabývá přesahem mezi uměním a videohrami. Zkoumá vývoj videoher a jejich kulturní význam. Nejdříve začíná vymezením umění jako dovednosti a pojmu napříč 18. až 21. stoletím s důrazem na roli autora a času ve světě umění. Druhá část prochází vývojem videoher, kategorizuje jejich typy a zkoumá jejich status jako umění. Studie rozebírá různé umělecké prvky ve videohrách, jako je herní design, vyprávění, vizuální a zvuková složka, a dokonce i programování. Ve třetí části se dívá na videoherní průmysl a specifika trhu. V poslední části potom aplikuje praktické poznatky z rozhovorů s experty a profesionály v oboru, dále z odpovědí dotazníkového šetření. Tento výzkum přispívá k probíhajícímu diskurzu o umělecké podstatě videoher, jejich výzvách a vlivu v současné kultuře. |
Klíčová slova: | Umění a videohry; Herní design ; Kulturní význam videoher; Videoherní průmysl; Veřejné vnímání videoher |
Název práce: | Current trend shift in the video game industry - Video games with artistic added value and their success in the market |
---|---|
Autor(ka) práce: | Fleková, Anu |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Hucková, Barbara |
Oponenti práce: | Kochová, Anna |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis delves into the intersection of art and video games, exploring the evolution of video games and their cultural significance. The exploration begins by defining art as a skill and concept across the 18th to 21st centuries, emphasizing the roles of the author and time in the art world. The second section walks through the evolution of video games, categorizing their types and examining their status as art. The study discusses various artistic elements in video games, such as game design, narrative, visual and audio components, and even programming. The third part looks at the video game industry and the specifics of the market. Then, in the last part, it applies practical insights from interviews with experts and professionals in the field, as well as questionnaire responses. This research contributes to the ongoing discourse on the artistic nature of video games, their challenges and influence in contemporary culture. |
Klíčová slova: | Art and video games; Game design; Cultural significance of video games; Game industry; Public opinion about video games |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Arts Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra Arts managementu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 19. 12. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 21. 8. 2024 |
Datum obhajoby: | 10. 9. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/83372/podrobnosti |