Analýza reálných dat maloobchodu

Název práce: Analýza reálných dat maloobchodu
Autor(ka) práce: Nguyenová, Tra My
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Máša, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu reálných dat získaných z maloobchodu specializovaného na prodej smíšeného sortimentu. Hlavním cílem práce je identifikovat zajímavé vztahy a poznatky, které budou prakticky využitelné a přinesou majiteli co největší přínos. V teoretické části práce je provedena důkladná rešerše dostupných literárních záznamů zabývajících se danou problematikou, která poslouží jako východisko pro praktickou část. V rámci praktické části je realizována rozsáhlá explorační analýza, která napomáhá k pochopení charakteristik a struktury dat. Ve fázi modelování je následně provedena analýza nákupního košíku za účelem zjištění nákupního chování zákazníků. Závěr práce je věnován doporučením pro majitele.
Klíčová slova: Data mining; CRISP-DM; analýza nákupního košíku; nákupní chování; maloobchod; COVID-19; zákazník
Název práce: Analysis of Real Retail Data
Autor(ka) práce: Nguyenová, Tra My
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Chudán, David
Oponenti práce: Máša, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor's thesis focuses on the analysis of real data obtained from a retail store specialized in selling a mixed assortment of goods. The main objective of the thesis is to identify interesting relationships and insights that will be practically usable and provide the owner with the greatest possible benefit. In the theoretical part of the thesis, a thorough review of available literary records dealing with the given issue is conducted, which will serve as a basis for the practical part. In the practical part, an extensive exploratory analysis is carried out to help understand the characteristics and structure of the data. In the modeling phase, a basket analysis is subsequently conducted to determine customers shopping behaviour. The conclusion of the thesis is dedicated to recommendations for the owner.
Klíčová slova: retail; Data mining; CRISP-DM; basket analysis; shopping behaviour; COVID-19; customer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační média a služby
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 11. 2022
Datum podání práce: 26. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: