Spotřebitelské efekty a greenwashing ve fast fashion

Název práce: Spotřebitelské efekty a greenwashing ve fast fashion
Autor(ka) práce: Kučerová, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá greenwashingem a spotřebitelskými efekty v poptávce, zaměřuje se na stádový efekt, efekt snobské spotřeby a Veblenův efekt. Cílem práce je zjistit vliv greenwashingu a těchto efektů na chování spotřebitelů v odvětví fast fashion. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou shrnuty klíčové poznatky z dostupných sekundárních zdrojů potřebných k realizaci praktické části a k naplnění cíle práce. Samostatné kapitoly jsou věnovány tématům fast fashion, společenská odpovědnost firem v módním průmyslu, greenwashing a spotřebitelské efekty. V rámci praktické části je proveden výzkum ve formě dotazníkového šetření.
Klíčová slova: greenwashing; fast fashion; stádový efekt; efekt snobské spotřeby; Veblenův efekt
Název práce: Consumer effects and greenwashing in fast fashion
Autor(ka) práce: Kučerová, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Matysová, Kamila
Oponenti práce: Volfová, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with greenwashing and effects in the theory of consumers’ demand, focusing on the bandwagon effect, snob effect and the Veblen effect. The aim of the thesis is to determine the influence of greenwashing and these effects on consumer behaviour in the fast fashion industry. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part summarizes the key findings based on available secondary sources needed in order to implement the practical part and to fulfil the aim of the thesis. Chapters in the theoretical part are devoted to the topics of fast fashion, corporate social responsibility in the fashion industry, greenwashing and consumer effects. In the practical part, research is carried out in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova: fast fashion; bandwagon effect; greenwashing; snob effect; Veblen effect

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 6. 2023
Datum podání práce: 27. 6. 2024
Datum obhajoby: 4. 9. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85005/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: