Analýza marketingové strategie podniku Budějovický Budvar, n.p. se zaměřením na CSR a návrh na její vylepšení

Název práce: Analýza marketingové strategie podniku Budějovický Budvar, n.p. se zaměřením na CSR a návrh na její vylepšení
Autor(ka) práce: Kejzlarová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Vlasáková, Vlasta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií, jednotlivými prvky marketingového mixu a konceptem CSR podniku Budějovický Budvar, n. p. Hlavním cílem diplomové práce je zanalyzovat marketingovou strategii vybraného podniku, jeho aktuální pozici na trhu, současné aktivity podniku z pohledu jednotlivých nástrojů marketingového a komunikačního mixu a jeho vnitřní i vnější prostředí. Dalším cílem je seznámit s aktuálními CSR aktivitami podniku a zhodnotit, zda jsou uplatňovány v souvislosti se třemi základními pilíři CSR. Na základě zjištěných poznatků uvést doporučení, na která by se měl podnik zaměřit a navrhnout nová řešení a aktivity v těchto pilířích CSR. Vybraný podnik byl představen a jeho pozici na trhu byla analyzována pomocí situační analýzy zkoumající vnitřní a vnější faktory na něj působící. Konkrétně zde byla využita metoda PESTLE, Porterův model pěti sil a SWOT analýza. Marketingový a komunikační mix Budějovického Budvaru, n. p. byl popsán pomocí 4P. Jednotlivé CSR aktivity podniku byly shrnuty včetně jeho hodnot a mise, na nichž staví své strategie v rámci tří pilířů. Na závěr byla uvedena vhodná opatření a doporučení podniku týkající se jeho udržitelných a odpovědných aktivit, jež vycházela z provedeného kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Získané poznatky o Budějovickém Budvaru, n. p. byly shrnuty, zhodnoceny a uvedeny návrhy na vylepšení.
Klíčová slova: SWOT analýza; Porterův model pěti sil; CSR; Společenská odpovědnost; pivovar Budějovický Budvar, n. p.; PESTLE analýza; Marketingový mix; Marketingová strategie; Komunikační mix
Název práce: Analysis of the marketing strategy of Budějovický Budvar, n.p. with a focus on CSR and a proposal for its improvement
Autor(ka) práce: Kejzlarová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Postler, Milan
Oponenti práce: Vlasáková, Vlasta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the marketing strategy, individual elements of the marketing mix and the CSR concept of the Budějovický Budvar, n. p. The main goal of the thesis is to analyze the marketing strategy of the selected company, its current position on the market, the company's current activities from the point of view of the individual tools of the marketing and communication mix, and its internal and external environment. Another goal is to get acquainted with the current CSR activities of the company and to evaluate whether they are applied in connection with the three basic pillars of CSR. Based on the findings make recommendations that the company should focus on and propose new solutions and activities in these CSR activities. The selected company was introduced, and its market position was analyzed using a situational analysis examining internal and external factors affecting it. Specifically, the PESTLE method, Porter's five forces model and SWOT analysis were used here. The marketing and communication mix of Budějovický Budvar, n. p. was described using the 4Ps. The company's individual CSR activities were summarized, including its values and mission, on which it bases its strategies within the framework of three pillars. At the end, suitable measures, and recommendations for the company regarding its sustainable and responsible activities were presented, which were based on the quantitative and qualitative research carried out. The knowledge gained about Budějovický Budvar, n. p. was summarized, evaluated and suggestions for improvement were presented.
Klíčová slova: Marketing Strategy; SWOT Analysis; Porter's Five Forces Model; Marketing Mix; PESTLE Analysis; Communication Mix; CSR; Social Responsibility; Budějovický Budvar, n. p.

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2023
Datum podání práce: 28. 6. 2024
Datum obhajoby: 3. 9. 2024
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/85416/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: