Kultura učení a angažovanost zaměstnanců v kontextu tří generací
Název práce: | Kultura učení a angažovanost zaměstnanců v kontextu tří generací |
---|---|
Autor(ka) práce: | Melichová, Věra |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Komárková, Lenka |
Oponenti práce: | Hiršová, Miloslava |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | V diplomové práci je zkoumán vliv kultury učení na pracovní angažovanost z generačního pohledu. V teoretické části je představen koncept kultury učení v organizaci, včetně jeho vývoje a jednotlivých dimenzí a úrovní. Následně je vymezena teorie pracovní angažovanosti zahrnující její antecedenty a následky. Poslední část literární rešerše je věnována konceptu generační kohorty s důrazem na generace X, Y a Z. V aplikační části je pomocí dotazníků DLOQ a UWES vyhodnocován vliv kultury učení na pracovní angažovanost, mezigenerační rozdíly při vnímání kultury učení a následně je zkoumána generace v roli moderátoru vztahu obou konstruktů. Výsledky získaných dat prokázaly závislost mezi pěti dimenzemi kultury učení a pracovní angažovaností, ale neprokázaly generačně rozdílně vnímanou kulturou učení. Moderátor generační příslušnosti na vztah kultury učení a pracovní angažovanosti byl prokázán pouze v omezené míře. |
Klíčová slova: | kultura učení; pracovní angažovanost; mezigenerační rozdíly; dimenze kultury učení; DLOQ; UWES; generace X; generace Y; generace Z; angažovanost zaměstnanců |
Název práce: | Learning culture and work engagement in the context of three generations |
---|---|
Autor(ka) práce: | Melichová, Věra |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Komárková, Lenka |
Oponenti práce: | Hiršová, Miloslava |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis examines the impact of learning culture on work engagement from a generative perspective. In the theoretical part, the concept of learning culture in an organization is introduced, including its development and its different dimensions and levels. Subsequently, the theory of work engagement is defined, including its antecedents and consequences. The last part of the literature review is devoted to the concept of generational cohort with emphasis on Generations X, Y and Z. In the application part, the impact of learning culture on work engagement, intergenerational differences in perceptions of learning culture and the subsequent role of generation as a moderator of the relationship between the two constructs is assessed using the DLOQ and UWES questionnaires. The results of the data obtained demonstrated a relationship between the five dimensions of learning culture and work an-engagement, but did not demonstrate generational differences in perceived learning culture. The moderating effect of generational affiliation on the relationship between learning culture and work engagement was only demonstrated to a limited extent. |
Klíčová slova: | learning culture; dimensions of learning culture; work engagement; employee engagement; DLOQ; UWES; Generation X; Generation Y; Generation Z; intergenerational differences |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta managementu |
Katedra: | Katedra exaktních metod |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 14. 2. 2022 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2024 |
Datum obhajoby: | 23. 8. 2024 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/79711/podrobnosti |