Vnímaný vliv oděvního průmyslu na životní prostředí zákazníky a analýza jejich spotřebitelského chování

Název práce: Vnímaný vliv oděvního průmyslu na životní prostředí zákazníky a analýza jejich spotřebitelského chování
Autor(ka) práce: Minarčíková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Závodná, Lucie Sára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zaměřuje na povědomí spotřebitelů o environmentálních problémech spojených s oděvním průmyslem, analýzu jejich deklarovaného chování v rámci nákupu a spotřeby oblečení a porovnání tohoto chování z hlediska vlivu pohlaví na environmentální povědomí o dopadu oděvního průmyslu na životní prostředí. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření a získaná data byla zpracována pomocí dvou typů statistických testů, a to dvouvýběrového t-testu a Pearsonova chí-kvadrát testu nezávislosti. Vyhodnocení dotazníkového šetření potvrdilo shodu s výsledky jiných studií, které byly vybrány na základě literární rešerše. Statisticky bylo potvrzeno, že ženy mají vyšší povědomí o environmentálních problémech než muži, avšak toto povědomí se výrazně neprojevuje v jejich spotřebním chování.
Klíčová slova: životní prostředí; oděvní průmysl; spotřebitelské chování; pohlaví; udržitelnost
Název práce: Customers awareness about environmental impact of the clothing industry and analysis of their consumer behavior
Autor(ka) práce: Minarčíková, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dvořák, Jiří
Oponenti práce: Závodná, Lucie Sára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on customers' awareness of environmental issues related to the clothing industry, and on the analysis of their behavior in terms of clothing purchase and consumption. It also compares this behavior in terms of the impact of gender on environmental awareness of the environmental impact of the clothing industry. The research was conducted using a questionnaire survey and the data obtained was processed using two types of statistical tests, namely, two-sample t-test and Pearson chi-square test of independence. The evaluation of the questionnaire confirmed the agreement with the results of other studies which were selected based on literature search. It was statistically confirmed that women have higher awareness of environmental issues than men, but this awareness is not significantly reflected in their consumption behavior.
Klíčová slova: environment; clothing industry; consumer behavior; gender; sustainability

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 9. 2021
Datum podání práce: 30. 6. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: