Turistická atraktivita pražských lokalit

Název práce: Turistická atraktivita pražských lokalit
Autor(ka) práce: Mocková, Daniela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Novák, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá overturismem v Praze a zkoumá využití demarketingových opatření v této problematice. Práce analyzuje současné strategie a opatření přijatá v turisticky exponovaných oblastech. Pozornost je věnována také vlivům covidové pandemie, která přinesla krátkodobý pokles návštěvnosti, nicméně se i do budoucna předpokládá její další růst. Výzkum se zaměřuje na výzvy spojené s návratem k předpandemické úrovni turismu, analyzuje účinnost implementovaných demarketingových nástrojů a možné budoucí strategie. Zkoumána je perspektiva samotných zasažených objektů i města, které je reprezentováno destinační společností Prague City Tourism.
Klíčová slova: overturismus; demarketing; kulturní atraktivity; udržitelný cestovní ruch; Praha
Název práce: Tourist attractiveness of Prague localities
Autor(ka) práce: Mocková, Daniela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Černá, Jitka
Oponenti práce: Novák, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with overtourism in Prague and explores the use of demarketing measures in this issue. The thesis analyses the current strategies and measures adopted in tourist-exposed areas. Attention is also paid to the effects of the covid pandemic, which brought a short-term decline in visitor numbers, but is expected to continue to grow in the future. The research focuses on the challenges associated with returning to pre-pandemic levels of tourism, analysing the effectiveness of the demarketing tools implemented and possible future strategies. The perspective of the affected objects themselves and the city, represented by the destination company Prague City Tourism, is examined.
Klíčová slova: Overtourism; Demarketing; Prague; Cultural attractions; Sustainable tourism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 10. 2023
Datum podání práce: 21. 8. 2024
Datum obhajoby: 2024

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: