Beyond the Mass Appeal: The Impact of Personalized Marketing on Consumer Choices in the FMCG Sector
Autor(ka) práce:
Plietker, Melina
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Machek, Martin
Oponenti práce:
Kaňková, Aneta
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
This research investigates the impact of personalized advertising and its perceived relevance on consumers' click intention and brand attitude in the cosmetics sector. Based on a sample of 201 female respondents from North-Rhine Westphalia and Lower Saxony, this research investigates how consumers with different levels of price sensitivity and privacy concerns react to personalized advertising, and it uncovers the differences in consumer behavior between advertising high- and low-involvement goods. The results indicate that perceived personalization has a high impact on click intention and brand attitude via the mediator perceived relevance. This effect is more pronounced for high-involvement goods than for lowinvolvement goods. Price sensitivity and privacy concerns have a limited effect on this relationship.
Za hranicí masového zájmu: Vliv personalizovaného marketingu na rozhodování spotřebitelů v odvětví FMCG
Autor(ka) práce:
Plietker, Melina
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Machek, Martin
Oponenti práce:
Kaňková, Aneta
Jazyk práce:
English
Abstrakt:
Tento výzkum zkoumá dopad personalizované reklamy a její vnímané relevance na záměr spotřebitelů kliknout na značku a jejich postoj ke značce v kosmetickém odvětví. Na vzorku201 respondentek ze Severního Porýní-Vestfálska a Dolního Saska tento výzkum zkoumá, jak spotřebitelé s různou mírou cenové citlivosti a obav o soukromí reagují na personalizovanou reklamu, a odhaluje rozdíly v chování spotřebitelů mezi reklamou na zboží s vysokou a nízkou mírou angažovanosti. Výsledky naznačují, že vnímaná personalizace má vysoký vliv na záměr kliknout na reklamu a postoj ke značce prostřednictvím prostředníka - vnímané relevance. Tento účinek je výraznější u zboží s vysokou angažovaností než u zboží s nízkou angažovaností. Cenová citlivost a obavy o soukromí mají na tento vztah omezený vliv.
Klíčová slova:
Chování spotřebitelů; FMCG; Personalizace; zapojení; kosmetika; Reklama