Dog-friendly traveling: postoje a vztahy k psům napříč generacemi
Autor(ka) práce:
Komínová, Markéta
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Závodná, Lucie Sára
Oponenti práce:
Pevná, Jana
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem dog-friendly cestování a mezigeneračními rozdíly jednak v tomto trendu, ale také v postojích a vztazích ke psům. Cílem práce je zhodnotit postoje majitelů psů k cestování a identifikovat generační rozdíly, které mohou ovlivnit tento rostoucí trend v cestovním ruchu. Práce se zaměřuje na různé faktory ovlivňující přístupy ke psům, jako jsou legislativa, ekonomická situace majitelů psů, či psychologické a veterinární aspekty. Výzkum vychází ze studie amerických autorů Dotson, Hyatt a Clark z roku 2010, a využívá kvantitativní přístup založený na dotazníkovém šetření. Data jsou analyzována pomocí analýzy rozptylu ANOVA a chí-kvadrát testu nezávislosti. Výsledky poskytují doporučení pro rozvoj dog-friendly služeb a zlepšení přizpůsobení cestovního ruchu potřebám majitelů psů. Práce má potenciál přispět k lepšímu pochopení postojů ke psům napříč generacemi a k efektivnímu cílení marketingových aktivit v této oblasti.
Dog-friendly traveling: attitudes and relationships towards dogs across generations
Autor(ka) práce:
Komínová, Markéta
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Závodná, Lucie Sára
Oponenti práce:
Pevná, Jana
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the phenomenon of dog-friendly travel and the intergenerational differences in this trend, but also in attitudes and relationships to dogs. The aim of the thesis is to assess dog owners' attitudes towards travel and to identify generational differences that may influence this growing trend in the travel industry. The thesis focuses on different factors influencing attitudes towards dogs, such as legislation, the economic situation of dog owners, or psychological and veterinary aspects. The research is based on a 2010 study by American authors Dotson, Hyatt and Clark, and uses a quantitative approach based on a questionnaire survey. The data are analysed using ANOVA analysis of variance and chi-square test of independence. The results provide recommendations for developing dog-friendly services and improving the adaptation of tourism to the needs of dog owners. The work has the potential to contribute to a better understanding of attitudes towards dogs across generations and to effective targeting of marketing activities in this area.