Využití metodiky design thinking pro redesign UI a optimalizaci UX ve videohře

Název práce: Využití metodiky design thinking pro redesign UI a optimalizaci UX ve videohře
Autor(ka) práce: Rathouský, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kania, Karolina Anna
Oponenti práce: Novotný, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá tématem redesignu uživatelského rozhraní a uživatelské zkušenosti v oblasti videoherních rozhraní, konkrétně v kontextu videohry Hunt: Showdown 1896. Cílem práce je navrhnout prototyp úprav uživatelského rozhraní a uživatelské zkušenosti v rámci rozhraní hlavního menu live service videohry Hunt: Showdown 1896 pomocí metodiky design thinking. Práce nejprve představuje současný videoherní trh, užití live service modelu pro zpeněžení videoher, základní principy UX a UI designu a jejich specifika v kontextu videoher. Následně práce představuje provedenou analýza současného stavu UX a UI videohry a rešerše konkurenčních řešení. K identifikaci problémů, potřeb a očekávání hráčů hry byla využita metoda uživatelské testování. Pro zpracování a vyhodnocení testování byla využita metoda tematická analýza v aplikaci Condens. Výsledkem práce jsou popsaná témata obsahující zjištění o problémech a preferencích hráčů a otestovaný prototyp úprav UX a UI napříč hlavními uživatelskými flows v hlavním menu videohry. V závěru práce je reflektováno na aplikaci metodiky design thinking v oblasti videoher a jsou poskytnuty doporučení pro další rozvoj a úpravy UX videohry na základě výzkumu s hráči.
Klíčová slova: Hunt: Showdown 1896; UX design; hlavní menu; videohry; UX výzkum; Design thinking
Název práce: Application of the design thinking methodology for UI redesign and UX optimization in a video game
Autor(ka) práce: Rathouský, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kania, Karolina Anna
Oponenti práce: Novotný, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the topic of user interface and user experience redesign in video game interfaces, specifically in the context of the video game Hunt: Showdown 1896. The aim of the thesis is to create a prototype of user interface and user experience redesign within the main menu interface of the live service video game Hunt: Showdown 1896 using the design thinking methodology. The thesis first introduces the current video game market, the use of the live service model for monetizing video games, the basic principles of UX and UI design and their specifics in the context of video games. Subsequently, the thesis presents an analysis of the current state of video game UX and UI and a research of competing solutions. A user testing method was used to identify the problems, needs and expectations of the game's players. The thematic analysis method in Condens was used to process and evaluate the testing. The results of the thesis are the described themes containing the findings about the players' problems and preferences and a tested prototype of UX and UI modifications across the main user flows in the main menu of the video game. The thesis concludes by reflecting on the application of design thinking methodology in the video game context and providing recommendations for further development and modification of the video game UX based on the research with players.
Klíčová slova: Design thinking; main menu; Hunt: Showdown 1896; UX design; UX research; videogames

Informace o studiu

Studijní program / obor: Informační systémy a technologie/UX výzkum a design
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 4. 2024
Datum podání práce: 5. 5. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: