Komparace služeb poskytovaných na palubách vlaků Leo Express Global a.s. a RegioJet a.s

Název práce: Komparace služeb poskytovaných na palubách vlaků Leo Express Global a.s. a RegioJet a.s
Autor(ka) práce: Plačková, Magdaléna
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit spokojenost zákazníků s jednotlivými službami poskytovanými na palubách vlaků Leo Express Global a.s. a RegioJet a.s. a velikost užitků, které jim tyto služby přináší. Teoretická část obsahuje definice týkající se služeb a jejich charakteristik, marketingového mixu, konkurenčních sil na trhu podle Portera a zvolených výzkumů. Metodologická část stanovuje výzkumné otázky a vysvětluje použité metody výzkumů, zejména metodu váženého součtu (WSM). Praktická část zahrnuje sekundární a primární výzkumy. Sekundární výzkumy se věnují aplikaci marketingového mixu pro obě společnosti a modelu pěti sil pro dané odvětví. Primární výzkumy probíhají prostřednictvím ankety, hloubkových rozhovorů a mystery shoppingu. Následně jsou metodou WSM vypočteny celkové užitky zákazníků ze služeb. Na závěr jsou poskytnuta doporučení společnostem Leo Express Global a.s. a RegioJet a.s., která povedou ke zlepšení nabídky a kvality služeb poskytovaných na palubách vlaků, a to za účelem dodání většího užitku a spokojenosti zákazníkům.
Klíčová slova: služby; užitek zákazníka; metoda WSM; spokojenost zákazníka
Název práce: The comparison of services provided on board trains Leo Express Global a.s. and RegioJet a.s
Autor(ka) práce: Plačková, Magdaléna
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Procházková, Markéta
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this Bachelor´s Thesis is to determine customer satisfaction with the services provided on board trains Leo Express Global a.s. and RegioJet a.s. as well as the size of the utility these services bring. The theoretical part contains definitions related to services and their characteristics, the marketing mix, competitive forces in the market according to Porter and selected research. The methodological part defines research questions and explains research methods used, primarily, the weighted sum method (WSM). The practical part involves the secondary and the primary research. The secondary research includes the application of the marketing mix for both companies and the five forces model for the given industry. The primary research is conducted by the poll, in-depth interviews and mystery shopping. Subsequently, the total customer utility of the services is calculated using the method WSM. In conclusion, recommendations are made for companies Leo Express Global a.s. and RegioJet a.s. These recommendations will lead to an improvement of services provided on board trains in terms of both offering and quality for the purpose of higher customer utility and greater customer satisfaction.
Klíčová slova: customer satisfaction; WSM method; customer utility; services

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 6. 2024
Datum podání práce: 9. 5. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: