Vliv společenské odpovědnosti firem (CSR) na konkurenceschopnost podniku
Autor(ka) práce:
Malyshenko, Irina
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Cejthamr, Václav
Oponenti práce:
Pešata, Karel
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá vztahem mezi konceptem společenské odpovědnosti firem (CSR) a zvyšováním konkurenceschopnosti společnosti. Cílem práce je prozkoumat, zda zavádění CSR strategií může přispět ke zlepšení reputace firmy, posílení loajality zákazníků a přilákání mladých zaměstnanců. Data byla získána kombinací dotazníkových šetření a kvalitativního rozhovoru s představitelem konkrétní společnosti. Výsledky naznačují, že CSR může být vnímána jako účinný nástroj pro zvýšení konkurenceschopnosti společnosti a představovat významnou konkurenční výhodu – posiluje důvěru veřejnosti, podporuje loajalitu zákazníků, zvyšuje zájem uchazečů o práci ve firmě a přispívá k finanční stabilitě. Různé cílové skupiny však kladou důraz na odlišné oblasti CSR, což zdůrazňuje potřebu strategicky vyváženého přístupu při jeho zavádění.
The impact of Corporate Social Responsibility (CSR) on the company's competitiveness
Autor(ka) práce:
Malyshenko, Irina
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Cejthamr, Václav
Oponenti práce:
Pešata, Karel
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis focuses on the relationship between the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and increasing the competitiveness of the company. The aim of the thesis is to investigate whether the implementation of CSR strategies can contribute to improving the reputation of the company, strengthening customer loyalty and attracting young employees. Data was collected through a combination of questionnaire surveys and qualitative interview with a representative of a selected company. The results suggest that CSR can be perceived as an effective tool for increasing a company's competitiveness and representing a significant competitive advantage – it enhances a firm's credibility, promotes customer loyalty, increases applicants' interest in working for the company and contributes to financial stability. However, different target groups focus on different areas of CSR, which highlights the need for a strategically balanced approach in its implementation.
Klíčová slova:
competitive advantage; sustainability; competitiveness; corporate social responsibility