Komunikačné a sociálne siete vo vedení firmy XY a ich vplyv na zamestnancov
Autor(ka) práce:
Mrázová, Greta
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Hubinková, Zuzana
Oponenti práce:
Krupa, Martin
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá vplyvom komunikačných a sociálnych sietí na zamestnancov firmy XY, konkrétne vzťahom medzi internou komunikáciou a angažovanosťou zamestnancov. Vzhľadom na narastajúci význam digitálnych platforiem ako nástrojov internej komunikácie, skúma, ako ich využívanie ovplyvňuje tímovú spoluprácu, firemnú kultúru a celkovú spokojnosť zamestnancov. Teoretická časť opisuje koncept internej komunikácie, jej nástroje a formy, a zároveň bližšie predstavuje poznatky o angažovanosti zamestnancov. Výskum práce je založený na kvantitatívnej metóde zberu dát od zamestnancov firmy XY, ktorá bola predmetom skúmania. Výsledky boli analyzované pomocou Spearmanovho korelačného koeficientu a Kruskal-Wallisovho testu. Výsledky analýzy potvrdili súvislosti medzi kvalitou internej komunikácie a rôznymi aspektami angažovanosti zamestnancov ako sú pocit spolupatričnosti a schopnosť zamestnanca identifikovať sa s firemnými cieľmi. Získané poznatky môžu slúžiť pre firmu XY ako základy k strategickému nastaveniu komunikačných procesov s cieľom posilniť angažovanosti zamestnancov.
Klíčová slova:
angažovanosť zamestnancov; interná komunikácia; komunikačné a sociálne siete
Název práce:
Komunikační a sociální sítě v řízení firmy XY a jejich vliv na zaměstnance
Autor(ka) práce:
Mrázová, Greta
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Hubinková, Zuzana
Oponenti práce:
Krupa, Martin
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce zkoumá vliv komunikace a sociálních sítí na zaměstnance ve firmě XY, konkrétně vztah mezi interní komunikací a angažovaností zaměstnanců. Vzhledem k rostoucímu významu digitálních platforem jako nástrojů interní komunikace zkoumá, jak jejich využívání ovlivňuje týmovou spolupráci, firemní kulturu a celkovou spokojenost zaměstnanců. Teoretická část popisuje pojem interní komunikace, její nástroje a formy a také podrobněji představuje zjištění týkající se angažovanosti zaměstnanců. Výzkum práce je založen na kvantitativní metodě sběru dat od zaměstnanců společnosti XY, která byla předmětem výzkumu. Výsledky byly analyzovány pomocí Spearmanova korelačního koeficientu a Kruskal-Wallisova testu. Výsledky analýzy potvrdily vztahy mezi kvalitou interní komunikace a různými aspekty angažovanosti zaměstnanců, jako je pocit sounáležitosti a schopnost zaměstnanců ztotožnit se s podnikovými cíli. Zjištění mohou sloužit jako podklad pro společnost XY ke strategické úpravě komunikačních procesů s cílem zvýšit angažovanost zaměstnanců.
Klíčová slova:
angažovanost zaměstnanců; interní komunikace; komunikační a sociální sítě
Název práce:
Communication and social networks in XY company management and their impact on employees
Autor(ka) práce:
Mrázová, Greta
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Hubinková, Zuzana
Oponenti práce:
Krupa, Martin
Jazyk práce:
Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the impact of communication and social networks on employees of a XY company, specifically the relationship between internal communication and employee engagement. Given the growing importance of digital platforms as internal communication tools, it explores how their use affects team collaboration, company culture, and overall employee satisfaction. The theoretical part describes the concept of internal communication, its tools, and forms, and also introduces the knowledge on employee engagement. The research of the thesis is based on a quantitative method of data collection from employees of the company XY, which was the subject of the research. The results were analyzed using Spearman’s correlation coefficient and Kruskal-Wallis test. The results of the analysis confirmed a correlation between the quality of internal communication and various aspects of employee engagement such as a sense of belonging and employee’s ability to identify with company goals. The findings can serve as a basis for company XY to strategically adjust communication processes to strengthen employee engagement.
Klíčová slova:
communication and social networks; internal communication ; employee engagement