Solution for model of a selfcare portal for a telecommunication company

Thesis title: Riešenie modelu samoobslužného portálu v telekomunikačnej spoločnosti
Author: Meštellér, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Datel, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je poukázanie na potrebu nového komunikačného kanálu pri starostlivosti o zákazníkov v telekomunikačnej spoločnosti. Týmto kanálom je samoobslužný portál. Práca je venovaná analýze aktuálneho stavu komunikačných nástrojov u tuzemských operátorov a ďalej rozoberá a popisuje proces komunikácie zákazníka a zákazníckeho centra s detailnejším popisom problémových miest. Ná základe tohto procesu uvádza návrh modelu samoobslužného portálu a analyzuje zmeny a vplyv, ktoré majú na problémové miesta základného procesu. Záver je venovaný stručnému popisu metód merania výkonnosti procesov a nakoniec je v zhrnutí potvrdená úvodná potrebu samoobslužného kanálu, ako ideálneho riešenia pre komunikáciu medzi zákazníkmi a operátorom.
Keywords: samoobslužný portál; starostlivosť o zákazníka; telekomunikácie
Thesis title: Řešení modelu samoobslužného portálu v telekomunikační společnosti
Author: Meštellér, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Datel, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je poukázání potřeby nového komunikačního kanálu při péči o zákazníky v telekomunikační společnosti. Tímto kanálem je samoobslužný portál. Prace je věnovaná analýze aktuálního stavu komunikačních nástrojů u tuzemských operátorů a dále rozebírá a popisuje proces komunikace zákazníka a zákaznického centra s detailnějším popisem problémových míst. Na základě tohoto procesu uvádí návrh modelu samoobslužneho portálu a analyzuje změny a vliv, které mají na problémové místa základního procesu. Závěr je věnován stručnému popisu metod měření výkonnosti procesů a nakonec je v shrnutí potvrzena úvodní potřeba samoobslužného kanálu jako ideálního řešení komunikace mezi zákazníky a operátorem.
Keywords: samoobslužný portál; péče o zákazníky; telekomunikace
Thesis title: Solution for model of a selfcare portal for a telecommunication company
Author: Meštellér, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pour, Jan
Opponents: Datel, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Target of this work is to prove a necessity of a new comunication channel for customer care in a telecommunication company. This channel should be a selfcare portal. The thesis analyses an actual status of communication tools of local telco operators, further discuss a process of communication between customer and customer care centre with concentration on the most problematic issues. Based od this proces, the work projects a model of a selfcare portal and analyses all the effects and changes that have an influence on the problematic places of the basic process. Then, the thesis describes methods of testing the performance of this changed process and finally in the summary the thesis confirms the necessity of the selfcare portal as an ideal solution for communication between customers and telco operator.
Keywords: telecommunications; selfcare portal; customer care

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13491/podrobnosti

Files for download

    Last update: