The Usage and Advantages of the Marketing Research in the Process of Launching a New Product

Thesis title: Využitie marketingového výskumu pri zavádzaní nového produktu na trh
Author: Filipová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Karlíková, Silvie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je popísať, charakterizovať a analyzovať podstatu marketingového výskumu pri zavádzaní nového produktu na trh. Na praktickom príklade panelového výskumu aplikovať znalosti z oboru s cieľom popísať zmeny na trhu spôsobené zavedením nového produktu na trh a posúdiť úspešnosť jeho zavedenia.
Keywords: marketingový výskum; nový produkt; panel
Thesis title: Využití marketingového výzkumu při zavádění nového produktu na trh
Author: Filipová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Karlíková, Silvie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je popsat, charakterizovat a analyzovat podstatu marketingového výzkumu při zavádění nového produktu na trh. Na praktickém příkladě panelového výzkumu aplikovat znalosti z oboru s cílem popsat změny na trhu způsobené zavedením nového produktu a posoudit úspěšnost jeho zavedení.
Keywords: nový produkt; panel; marketingový výzkum
Thesis title: The Usage and Advantages of the Marketing Research in the Process of Launching a New Product
Author: Filipová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Karlíková, Silvie
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of the paper is to describe, characterize and analyze the importance of the marketing research in the process of launching a new product. And to apply subject field knowledge on practical case of panel research with the aim of describing market shifts caused by new product launch and to evaluate the launch success.
Keywords: new product; panel; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2008
Date of submission: 6. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17534/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: