Process of recognition and aquirement of a foreign market for Habla CZ, s. r. o. comapny

Thesis title: Proces poznání a získání zahraničního trhu pro společnost Habla CZ,s.r.o
Author: Čížková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Kozler, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je "Proces poznání a získání zahraničního trhu pro společnost Habla CZ, s. r. o.". Cílem práce je pak posouzení realizovatelnosti vstupu na slovenský trh, který byl předběžně vybrán jako perspektivní. V rámci teoreticko-metologické části práce jsou popsány jednotlivé kroky procesu poznání a získání zahraničního trhu. V praktické části práce jsou pak jednotlivé kroky aplikovány v reálném případě společnosti Habla CZ. V rámci práce je provedena analýza perspektivního trhu, jak z hlediska makrookolí (se zřetelem na politicko-právní stav země, ekonomické, technologické a kulturně-sociální podmínky), tak i z hlediska mikrookolí, se zaměřením na potenciální zákazníky a konkurenci. Na základě provedených analýz je vybrána vhodná forma vstupu na zahraniční trh a stanoven marketingový mix, který může být při vstupu na zahraniční trh využit. V závěru práce je posouzena realizovatelnost navržené možnosti vstupu na zahraniční trh a navržen postup vyjednávání s obchodními partnery.
Keywords: makrookolí; zahraniční trh; marketingový mix
Thesis title: Process of recognition and aquirement of a foreign market for Habla CZ, s. r. o. comapny
Author: Čížková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Kozler, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Subject of this thesis is "Process of recognition and aquirement of a foreign market for Habla CZ, s. r. o. comapny". The aim is to criticize the feasibility of entering a slovakian market, which was preliminary chosen as prospective. The description of each step of a foreign market recognition and aquirement occupies the theoreticaly-metodological part of the thesis. Practical part adresses application of the theoretical steps in real case of Habla CZ company. The thesis includes prospective market analysis from both the macro environment and micro environment point of view. Form and strategy of entering the market is then chosen according to the results of the market analysis, appropriate usable marketing mix is composed. The feasability of supposed opportunity of entering the foreign market is qualified in the end and strategy and mothod of communication with bussines partners is suggested.
Keywords: marketing mix; macroenvironment; foreign market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2008
Date of submission: 25. 8. 2009
Date of defense: 16. 9. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16941/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: