Communication strategy of the company Subway

Thesis title: Komunikačné stratégie spoločnosti Subway
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šafránek, Bohumil
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca je zameraná na rozbor komunikačnej stratégie firmy Subway. V prvej kapitole predstavuje spoločnosť, objasňuje jej formu podnikania a proces, akým postupne expandovala vo svete. Taktiež vymedzuje jej konkurenciu z globálneho aj lokálneho hľadiska. V druhej kapitole analyzuje marketingový mix a od tretej kapitoly sa zameriava na komunikáciu firmy. Najprv objasňuje firemnú komunikáciu a potom podnikovú hierarchiu a komunikáciu medzi jednotlivými pobočkami, ktorá prebieha na medzinárodnej úrovni. V poslednej kapitole sa analyzujú jednotlivé nástroje komunikačného mixu v Českej republike a vo vybraných krajinách v zahraničí.
Keywords: firemná komunikácia; marketingová komunikácia; Subway
Thesis title: Komunikační strategie společnosti Subway
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šafránek, Bohumil
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřená na rozbor komunikační strategie firmy Subway. V první kapitole představí společnost, objasní její formu podnikání a proces, jakým postupně expandovala ve světě. Zároveň vymezuje její konkurenci z globálního i lokálního hlediska. V druhé kapitole analyzuje marketingový mix a od třetí kapitoly se zaměřuje na komunikaci firmy. Nejdříve objasňuje firemní komunikaci a pak podnikovou hierarchii a komunikaci mezi pobočkami, která je na mezinárodní úrovni. V poslední kapitole analyzuje dílčí nástroje komunikačního mixu v České republice a ve vybraných zahraničních zemích.
Keywords: marketingová komunikace; firemní komunikace; Subway
Thesis title: Communication strategy of the company Subway
Author: Jevičová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Šafránek, Bohumil
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on analysing the communication strategy of the company named Subway. The first chapter is introducing the company and explains the form of business and process of worldwide expansion. It also defines the competition from local and worldwide point of view. The second chapter is analysing the marketing mix and from the third part of the thesis it is focusing on the communication of the firm. At first it illustrates the company communication, clarifies the hierarchy inside the firm and communication between the departments, which is on international level. The last chapter is analysing particular marketing instruments of communication mix in Czech republic and in assorted countries.
Keywords: Subway; corporate communication; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2009
Date of submission: 29. 6. 2009
Date of defense: 29. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20265/podrobnosti

Files for download

    Last update: