Public Relations focused on IT, segments B2B and B2C

Thesis title: Public Relations v oblasti informačních technologií, PR B2B a B2C
Author: Čerešňáková, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Čejková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá oblastí Public Relations, nejdříve obecně, následně je specializována na PR v oblasti informačních technologiích. Praktická část je věnována průzkumu úrovně a kvality PR v nejrůznějších společnostech působících na českém trhu spadajících do IT, jak ze segmentu B2B, tak B2C. V závěru je zhodnocena tato úroveň, kvalita, jednotlivé činnosti a rozdíl mezi IT společnostmi B2B a B2C, tak jako mezi společnostmi ryze českými a těmi se zahraničním kapitálem.
Keywords: B2C; B2B; PR; public relations; IT
Thesis title: Public Relations focused on IT, segments B2B and B2C
Author: Čerešňáková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Čejková, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is focused on Public Relations, as a part of marketing activities. First part is general, only about PR, next part is already focused only on this problematics in IT. Part of this work is research, where the different level and quality of PR activities is compared, not only between czech and foreign companies, but also between companies from B2B and B2C segments.
Keywords: PR; IT; public relations

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2008
Date of submission: 10. 3. 2009
Date of defense: 28. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17340/podrobnosti

Files for download

    Last update: