Analysis of the marketing communication of Image Lab s.r.o. company

Thesis title: Analýza marketingové komunikace konzultantské společnosti Image Lab s.r.o
Author: Kalendová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Rak, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Firemnímu vzdělávání a poradenské činnosti se v dnešní době věnuje mnoho společností. Je to oblast velmi lukrativní pro podnikání, a také proto se vyznačuje velkou konkurencí. Právě v tomto oboru, vzhledem k tomu, že se jedná o služby, nehmatatelné produkty, nemožné vyzkoušet, hraje obrovskou roli právě marketing. Komunikace se zákazníkem a stálý kontakt s ním se stává klíčovým. V práci byla provedena analýza marketingové komunikace společnosti Image Lab s.r.o. Z výsledků je zřetelné, že je potřeba neustále monitorovat spokojenost svých stávajících zákazníků a zjišťovat jejich přání a potřeby. Dávat najevo zákazníkovi, že právě on je pro nás důležitý, protože to zvyšuje jeho loajalitu vůči firmě. Zajímat se o přání a potřeby potenciálních zákazníků zvyšuje úspěšnost firmy. Zjišťovat, co by zákazníky zaujalo a co je naopak pro ně zbytečné a nezajímavé.
Keywords: spokojenost; analýza; marketing; komunikace
Thesis title: Analysis of the marketing communication of Image Lab s.r.o. company
Author: Kalendová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Rak, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Many companies nowadays apply themselves to company trainings and consulting. It is a very profitable field for enetrprise and that is also why there is such a huge competition. Because the product is services, which are intouchable, impossible to test, it is more about good marketing.Communication with customer and continual contact with him is essential. In the thesis there was realised and assignemet of the marketing communication of the Image Lab s.r.o. company. From the results it is clear, that it is necesarry to monitor customers satisfaction and to find out their needs and wishes.
Keywords: marketing; analysis; satisfaction; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 6. 2009
Date of submission: 15. 12. 2009
Date of defense: 10. 2. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21107/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: