Design and marketing

Thesis title: Design a marketing
Author: Lešková, Terézia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom bakalárskej práce bolo zistiť rôzne vnímanie dizajnu u študentov dizajnu, ekonómie a medicíny. Zaujímalo nás, či študovaný smer dokáže ovplyvniť študenta pri samotnej kúpe výrobku. Skúmanie preferencií vzhľadu, funkčnosti alebo účelu výrobku je taktiež predmetom nášho výskumu. V závere práce je aj rozhovor s manažérom a dizajnérom na danú problematiku. Výskum bol vykonaný na Slovensku.
Keywords: identita firmy; dizajn v marketingu; dizajn
Thesis title: Design a marketing
Author: Lešková, Terézia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, nakolik různé je vnímání dizajnu u studentů dizajnu, ekonómie a medicíny. Zajímalo nás, jestli studijní obor dokáže ovlivnit už i studenta při samotné koupi výrobku. Rovněž předmětem našeho výzkumu bylo i zkoumání preference vzhledu, funkčnosti nebo účelu výrobku u studentů. V závěru práce je i rozhovor s manažerem a dizajnerem na danou problematiku. Výzkum byl proveden na Slovensku.
Keywords: identita firmy; dizajn v marketingu; dizajn
Thesis title: Design and marketing
Author: Lešková, Terézia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The primary objective of bachelor's thesis was to explore a differentiation in design perception in University students according to their study field: design, ecomonics and medicine. We wonder if studied direction can affect student in the actual product purchasing. The subject of our research was also to examine the preferencies in appearance, function or purpose of the product. In conlusion we offer an interview with manager and designer on the mater. The research was carried out in Slovakia.
Keywords: corporate identity; design in marketing; design

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 30. 11. 2009
Date of defense: 20. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19588/podrobnosti

Files for download

    Last update: