Communication strategy of a company

Thesis title: Komunikační strategie podniku
Author: Tomanová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pauknerová, Daniela
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Téma mé diplomové práce se týká komunikační strategie neziskových organizací. Teoretická část se zabývá vysvětlením důležitých pojmů, jako je: nezisková organizace, komunikace a komunikační proces, marketing a marketingový mix a na závěr je komunikace vysvětlena jako ucelený integrovaný systém. Praktická část se zabývá konkrétními neziskovými organizacemi Ozvěna a Hnutí Brontosaurus. Jsou použity tyto metody: dotazník, analýza dokumentů, rozhovory s veřejností a se zaměstnanci organizací. Současné komunikační strategie organizací jsou zanalyzovány, jsou určeny silné a slabé stránky a na základě této analýzy s použitím uvedených metod jsou navrhnuta určitá doporučení na zlepšení.
Keywords: strategie; nezisková; komunikace
Thesis title: Communication strategy of a company
Author: Tomanová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pauknerová, Daniela
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my thesis is the communication strategy of non-profit organizations. The theoretical part deals with the explanation of important concepts, such as: non-profit organization, communication and communication process, marketing and marketing mix and finally, communication is explained as a complete integrated system. The practical part deals with specific non-profit organizations, such as Ozvěna and Hnutí Brontosaurus. The following methods are used in my thesis: a questionnaire, analysis of documents, interviews with the public and employees of organizations. The current communication strategy of organizations are analyzed and strenghts and weeknesses are identified. Based on this analysis using the above methods, there are mentioned specific recommendations for improvements.
Keywords: non-profit; communication; strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 6. 2009
Date of submission: 19. 12. 2009
Date of defense: 18. 1. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20858/podrobnosti

Files for download

    Last update: