Marketing strategy of the company Prestar, s.r.o. on selected foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Prestar s.r.o. na vybraných zahraničních trzích
Author: Horáková, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Smutek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá specifiky marketingové strategie středně velké strojírenské firmy na ukrajinském a ruském trhu. V práci je charakterizováno podnikatelské prostředí a příležitosti ve strojírenství obou východních zemí a jsou zdůrazněna i rizika, jež obchodování na stále nestabilních trzích přináší. Následuje strategie firmy při vstupu na tyto trhy, doplněná o hodnocení a doporučení.
Keywords: Rusko; marketingová strategie; Ukrajina
Thesis title: Marketing strategy of the company Prestar, s.r.o. on selected foreign markets
Author: Horáková, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Smutek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The graduation thesis deals with the specifics of the marketing strategy of a middle-sized machinery company on the Ukrainian and Russian market. The business environment and opportunities in machinery in both Eastern countries are described as well as the risks on these unstable markets are emphasized. The company's entrance strategy follows and it is completed with the evaluation and recommendation.
Keywords: Russia; Ukraine; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2009
Date of submission: 1. 5. 2010
Date of defense: 27. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22544/podrobnosti

Files for download

    Last update: