Online public relations

Thesis title: Public relations na internete
Author: Rakytová, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vadocz, Štefan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je definovať podstatu vzťahov s verejnosťou na internete, predstaviť hlavné nástroje PR, ktoré sú v súčasnosti spoločnosťami využívané na budovanie vzťahov s internetovou verejnosťou. Ďalej zhodnotiť ich možné využitie firmami na komunikáciu so okolím. Na základe vlastného prieskumu zanalyzovať ich vplyv na užívateľov internetu. Výstupom práce by malo byť zostavenie základných doporučení a postupov pri komunikácií a budovaní dobrého mena spoločnosti v online prostredí.
Keywords: internet ako médium; blogy; sociálne siete; nástroje PR na internete; online PR
Thesis title: Public relations na internetu
Author: Rakytová, Tatiana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vadocz, Štefan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je definovat podstatu vztahů s veřejností na internetu, představit hlavní nástroje PR, které jsou v současnosti společnostmi využívány na budování vztahů s internetovou veřejností. Dále vyhodnotit jejich možné využití firmami na komunikaci se okolím. Na základě vlastního průzkumu analyzovat jejich dopad na uživatele internetu. Výstupem práce by mělo být sestavení základních doporučení a postupů při komunikací a budování dobrého jména společnosti v online prostředí.
Keywords: sociální síte; nástroje PR na internetu; online PR; internet jako médium; blogy
Thesis title: Online public relations
Author: Rakytová, Tatiana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vadocz, Štefan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this work is to define the essence of public relations on the Internet, the main tools of PR, which are currently used by companies to build relationships with the internet community. Furthermore, to evaluate their possible use by firms to communicate with the surroundings. Based on its survey to analyze their impact on Internet users. The output of this work should give basic recommendations and procedures for communication and building a reputation in the online environment.
Keywords: tools of online PR; blogs; social media; online PR

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21501/podrobnosti

Files for download

    Last update: