Corporate culture in the international company

Thesis title: Firemní kultura v mezinárodní společnosti
Author: Hudcová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce rozebírá tematiku firemní kultury v mezinárodním podniku. Obsahem úvodních kapitol teoretické části je vysvětlení pojmu firemní kultura, tj. určení prvků, které ji utváří, jejích funkcí, představení známých typologií, možnosti měření kultury, definice síly a subkultur. Další kapitoly charakterizují typické rysy americké, české, francouzské a německé podnikové kultury a jejich vliv na obchodní jednání. Zařazeno je i porovnání jednotlivých kultur pomocí kulturních indexů. Praktická část je věnována analýze firemní kultury v americké společnosti Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s. r. o., určení její síly a zhodnocení situace podniku v prostředí střetu čtyř firemních kultur.
Keywords: firemní kultura; etika; podniková kultura
Thesis title: Corporate culture in the international company
Author: Hudcová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
This master thesis analyses the topic of corporate culture in the international company. The initial chapters of theoretical part explain the term "corporate culture", i.e. define which elements form corporate culture, present its functions, well known typologies, possibilities of culture measuring, definition of its strength and subcultures. Following chapters describe typical features of American, Czech, French and German corporate culture and its influence on doing business in these countries. The comparison of these cultures on the basis of culture indices is given in the last section of the theoretical part. Practical part analyses corporate culture in the American company Carrier Refrigeration Operation Czech Republic s. r. o., its strength and situation in the clash of four corporate cultures.
Keywords: organizational culture; ethics; corporate culture

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2008
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 26. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17080/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: