The analysis of buying conditions and buying bahaviour in the city of Olomouc

Thesis title: Analýza nákupních podmínek a nákupního chování ve městě Olomouc
Author: Látalová, Olga
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nákupními podmínkami ve městě Olomouc a nákupním chováním jeho obyvatel, a to především v oblasti potravin a jiného zboží každodenní potřeby. První kapitola se věnuje samotnému městu Olomouc, jeho všeobecné charakteristice, demografickým a ekonomickým údajům a územnímu rozdělení. Druhá kapitola charakterizuje obchodní vybavenost města. Jsou přiblíženy jednotlivé větší prodejny a jejich rozmístění v rámci olomoucké maloobchodní sítě. Třetí kapitola, stěžejní část této bakalářské práce, se zabývá analýzou nákupního chování obyvatel. Jako metoda bylo použito dotazníkového šetření ve vybraných domácnostech.
Keywords: Olomouc; obchodní vybavenost; nákupní chování
Thesis title: The analysis of buying conditions and buying bahaviour in the city of Olomouc
Author: Látalová, Olga
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the buying conditions in Olomouc and buying behaviour of its inhabitants, especially in the area of food-stuff and goods of everyday use. The first chapter is dedicated to the characteristics of the city itself, demographic and economical data and territorial distribution. The second chapter characterizes facilities of the city in terms of shopping. There are introduced major shopping units and their distribution throughout the Olomouc retail system. The third chapter, a fundamental part of the thesis, analyses buying behaviour of inhabitants. As a chief method there were used questionnaires fulfilled in selected households.
Keywords: bying conditions; buying behaviour; Olomouc

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2010
Date of submission: 30. 4. 2010
Date of defense: 31. 5. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25057/podrobnosti

Files for download

    Last update: