The function of graphics in on-line advertising

Thesis title: Úloha grafiky v internetové reklamě
Author: Nadrchal, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Benáčanová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce popisuje základní úlohy grafiky v reklamě a webové prezentaci společnosti. Autor se v ní teoreticky zaměřuje na základní prvky webdesignu, psychologické působení tvarů a barev a na specifika internetové reklamy jako celku. Velká pozornost je dána také webové prezentaci společnosti. Následně je poskytnut prostor pro morální a technologické standardy on-line reklamy, kde se klade důraz především na vhodnost výběru grafických formátů a optimalizaci webových stránek. V práci je část textu věnována psychologii chování zákazníka na internetu a způsobům testování práce uživatele s webovými stránkami. V praktické části práce autor analyzuje vybrané webové prezentace společností, pro něž následně vytváří řadu doporučení ke zlepšení své internetové kampaně.
Keywords: Webová prezentace; Internetová reklama; Grafika
Thesis title: The function of graphics in on-line advertising
Author: Nadrchal, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Benáčanová, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's work describes the basic functions of graphics in advertising and in a company's on-line presentation. The author focuses theoretically on the basic elements of web design, on the psychological impact of shapes and colors on costumer and on the particularity of on-line advertising itself. Great attention is paid to a company's on-line presentation. Subsequently, there is a space provided to the ethical and technological standards of on-line advertising in the bachelor's work, in which is great attention paid to the suitability of graphical formats and optimization of websites. A part of the work is devoted to the psychology of costumer's behavior on the Internet and to the testing methods of user's work with a website. In the practical part of the bachelor's work the author is analyzing selected company's on-line presentations, for which he consecutively creates a list of recommendations for improvement of their Internet campaigns.
Keywords: On-line presentation; On-line advertising; Graphics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 10. 2009
Date of submission: 12. 5. 2010
Date of defense: 21. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22461/podrobnosti

Files for download

    Last update: