Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy
Author: Vojtíšková, Radana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce Marketingová strategie vybrané firmy se konkrétně zabývá českou firmou Vinohradská obchodní společnost s.r.o., která provozuje restaurace Pravěk. Cílem bakalářské práce je analýza marketingové strategie sítě restaurací Pravěk včetně návrhů na zlepšení a doporučení. Teoretická část vymezuje, co to je marketingová strategie a její jednotlivé etapy. V teoretické části jsou popsány i teorie komunikačního mixu a teorie značky. V praktické části následuje provedení situační analýzy sítě restaurací Pravěk, její analýzy SWOT a formulování nové marketingové strategie restaurací Pravěk. V práci je použita metoda případové studie marketingové strategie sítě restaurací Pravěk, její analýza doplněná metodou marketingového výzkumu, konkrétně dotazníkovým šetřením.
Keywords: síť restaurací Pravěk; teorie marketingové strategie; návrh nové marketingové strategie
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Vojtíšková, Radana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis Marketing strategy of a selected company deals with the Czech company Vinohradská obchodní společnost s.r.o., which operates restaurants Pravěk. The objective of this thesis is to analyse the marketing strategy of restaurant chain Pravěk including suggestions for improvements and recommendations. The theoretical part defines what is a marketing strategy and its particular phases. In the theoretical part are described the theory of communication mix and the theory of brand. In the analytical part follows situational analysis, SWOT analysis and formulation of the new marketing strategy of restaurant chain Pravěk. The thesis uses the case study method of marketing strategy of restaurant chain Pravěk, its analysis, which is supplemented by the marketing research method, specifically questionnaire survey.
Keywords: theory of marketing strategy; suggestion of new marketing strategy; restaurant chain Pravěk

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 10. 2009
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 14. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/22394/podrobnosti

Files for download

    Last update: