Concept of marketing communication strategy of the firm ESAB

Thesis title: Concept of marketing communication strategy of the firm ESAB
Author: Faltysová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Plíhal, Aleš
Thesis language: English
Abstract:
I concerned with concept of marketing communication strategy from the point of view of firm's participation in trade fair. Theoretic part includes introduction to opportunities of marketing and marketing communication and defines meaning of trade fair within communication mix. Practical part describes preparing and presentation of the firm ESAB in trade fair, further I evaluate efficiency and success of the participation in trade fair which is based on my own experience and available data and documents. Last but not least, I offer definite proposal that could contribute to increase in efficiency of presentation and advise of other opportunities that firma ESAB could use when creating communication strategy.
Keywords: trade fairs; marketing communication; marketing mix
Thesis title: Návrh marketingové komunikační strategie firmy ESAB
Author: Faltysová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Plíhal, Aleš
Thesis language: English
Abstract:
Ve své diplomové práci jsem se věnovala návrhu marketingové komunikační strategie z pohledu účasti firmy na veletrhu. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky marketingu a marketingové komunikace a definuje postavení veletrhu v rámci komunikačního mixu. V praktické části jsem popsala přípravu a prezentaci firmy ESAB na veletrhu, dále jsem na základě svých poznatků a dostupných dat vyhodnotila efektivnost a úspěšnost účasti na veletrhu. V neposlední řadě jsem poskytla určité návrhy, které by mohly přispět ke zvýšení efektivnosti prezentace, a upozornila na další příležitosti, které by mohla firma ESAB při tvorbě komunikační strategie využít.
Keywords: marketingová komunikace; veletrh; komunikační mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 4. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 26. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26172/podrobnosti

Files for download

    Last update: