Effects of publicity on the PR selected grant programs funded by the European Union

Thesis title: Dopady publicity na PR vybraných dotačních programů z fondů Evropské Unie
Author: Torhan, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Potluka, Oto
Opponents: Varga, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza dopadů publicity na vztahy s veřejností u Operačního programu Podnikání a inovace v letech 2007 až 2009. K analýze dopadů bylo použito srovnání použitých komunikačních nástrojů v jednotlivých letech z aktuálního programovacího období 2007 -- 2013 a průzkum veřejného mínění uspořádaný Řídícím orgánem OPPI a průzkum vlastní provedený ve spolupráci s poradenskou společností. Výsledek analýzy potvrzuje základní hypotézu, že publicita realizovaná v rámci OPPI příliš neovlivňuje skutečné počty žadatelů o dotaci. Je cílená příliš široce a ani následné studie a evaluace nezkoumají, kolik subjektů, které podaly žádost o dotaci, tak učinily na základě publicity, a jak jim k podání žádosti publicita pomohla.
Keywords: analýza; public relation; Komunikační nástroj; Operační program Podnikání a Inovace; Publicita
Thesis title: Effects of publicity on the PR selected grant programs funded by the European Union
Author: Torhan, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Potluka, Oto
Opponents: Varga, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the impact of publicity on public relations for the Operational Programme Entrepreneurship and Innovation since 2007 to 2009. For the impact analysis was used comparison of the communication tools used in each year of the current programming period 2007 - 2013 and a public research organized by the Managing Authority of OPPI and personal survey executed in cooperation with consulting firm. Result of the analysis confirms the basic hypothesis that the publicity carried out within the OPPI does not influence too much the actual number of applicants for grants. It is targeted too broadly and neither the follow-up studies nor evaluations focus on how many entities, which applied for a grant, did so on the basis of publicity, and how this publicity helped them with their applications
Keywords: Publicity; analysis; PR; Communication tool; Operational Programme Entrepreneurship and Innovation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2010
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 25. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26977/podrobnosti

Files for download

    Last update: