Current trends of managing communications, costumer marketing and their application in Mary Kay

Thesis title: Sučasné trendy riadenia komunikácie,marketingu zákazníkov a ich aplikácia v spoločnosti Mary Kay
Author: Höfferová, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Csikányová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zameriava na súčasné trendy riadenia osobnej komunikácie so zákazníkmi a ich následnej aplikácii v spoločnosti Mary Kay. Rozoberá vybrané formy marketingovej komunikácie -- direct marketing, osobný predaj a virálny marketing. Tieto nástroje sú analyzované a následne využité k analýze používanej marketingovej komunikácii v spoločnosti. Práca prináša vlastný návrh novej stratégie, a to využitie sily sociálnych médií -- Facebook, YouTube a písanie blogov.
Keywords: Mary Kay; virálny marketing; súčasné trendy; sociálne médiá; direct marketing
Thesis title: Současné trendy řízení komunikace, marketingu zákazníků a jejich aplikace ve společnosti Mary Kay
Author: Höfferová, Gabriela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Csikányová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářska práce se zaměřuje na současné trendy řízení osobní komunikace se zákazníky a jejich následnou aplikaci ve společnosti Mary Kay. Rozebírá vybrané formy marketingové komunikace -- direct marketing, osobní prodej a virální marketing. Tyto nástroje jsou analyzovány a následně využity k analýze používané marketingové komunikace ve společnosti. Práce přináší vlastní návrh nové strategie, a to využití síly sociálnách médií -- Facebook, YouTube a psaní blogů.
Keywords: Mary Kay; sociální média; virální marketing; direct marketing; současné trendy
Thesis title: Current trends of managing communications, costumer marketing and their application in Mary Kay
Author: Höfferová, Gabriela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Žebrák, Miroslav
Opponents: Csikányová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bachelor thesis focuses on the current trends of managing personal communication with customers and their subsequent application in Mary Kay. Discusses selected forms of marketing communications - direct marketing, personal selling and viral marketing. These tools are analyzed and then used for the analysis used in marketing communications company. The work brings its own proposal for a new strategy, and it is the use of forces the social media - Facebook, YouTube and blogging.
Keywords: Mary Kay; social media; viral marketing; current trends; direct marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2010
Date of submission: 15. 1. 2011
Date of defense: 19. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28329/podrobnosti

Files for download

    Last update: