Etic aspects of childrens body image

Thesis title: Etické aspekty detskej body image
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingovej komunikácie zameranej na deti, predovšetkým s dopadom na detskú body image. Predstavuje reguláciu reklamy z hľadiska legislatívneho ako aj etického. Snaží sa preskúmať manipulovateľnosť detí v rozhodovacom procese a vplyv reklamy či médií na ich zdravý vývoj. Úlohou práce je poukázať na význam dôkladného sledovania vývoja marketingu a jeho negatívnych dopadov na deti, predovšetkým z dôvodu rastúceho počtu detí s poruchami stravovania ako je napríklad obezita.
Keywords: marketing cielený na deti; regulácia reklamy; body image
Thesis title: Etické aspekty dětského body image
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace zaměřené na deti, především s dopadem na dětskou body image. Představuje regulaci reklamy z hlediska legislativního ako i etického. Snaží se přeskoumat manipulovatelnost detí v rozhodovacím procesu a vliv reklamy či médií na jejich zdravý vývoj. Úkolem práce je poukázat na význam důkladného sledování rozvoje marketingu a jeho negativních dopadů na děti, predevším z důvodu rostoucího počtu detí s poruchami stravování jako je například obezita.
Keywords: regulace reklamy; body image; marketing cílený na děti
Thesis title: Etic aspects of childrens body image
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing communication focused on children, particulary with the impact on children's body image. It reflects the regulation of advertising in terms of legal and ethical issues. It seeks to examine the manipulability of children in decision-making process and the impact of advertising and media on their healthy development. The role of the thesis is to highlight the importance of careful monitoring of the marketing development and its negative impact on children, particulary the growing number of children with eating disorders such as obesity.
Keywords: Body image; kids as a target group; advertising regulations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2010
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27677/podrobnosti

Files for download

    Last update: