Search Engine Marketing

Thesis title: Marketing ve vyhledávačích
Author: Filip, Viktor
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dostál, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílů této bakalářské práce je několik. Vytvořit nejen komplexní přehled o marketingu ve vyhledávačích, ale hlavně na základě analýz porovnat a zhodnotit výhodnost SEO a PPC ve vyhledávačích za použití konkrétních příkladů v praxi. Dalším z dílčích cílů je zjištění efektu duplicity v postavení stránky na Seznam.cz na 1.-3. místě ve vyhledávání (fulltextu) a zároveň na 1.- 2. místě v Skliku. A nakonec analyzovat novinku od Skliku, kdy je nyní 1. a 2. místo na Skliku se stejným náhledem www stránky jako ve fulltextu. Celá analýza je založena na zkoumání několika konkrétních internetových projektů v praxi. V závěru jsou zhodnoceny všechny cíle a přínos této bakalářské práce.
Keywords: SEO; PPC; Internetový marketing
Thesis title: Search Engine Marketing
Author: Filip, Viktor
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Dostál, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor's Thesis has several goals. Make a complex overview of the search engine marketing. Assess convenience of search engine optimization and pay per click systems using specific examples in practice. Next is to determine a duplicate effect in position of a website on first to third places in search engine Seznam.cz and also first or second position in pay per click system Sklik.cz. Last goal is to analyze an innovation from Sklik -- first or second website in the system has a picture preview of the website near the ad. Whole work is based on research of several internet projects in practice. In the end are evaluated all goals and benefits of this Bachelor's Thesis.
Keywords: PPC; SEO; Internet marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27543/podrobnosti

Files for download

    Last update: