Cultural Standards of Norway

Thesis title: Kulturní standardy Norska
Author: Vránová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je identifikovat kulturní standardy Norska z českého pohledu. Tyto standardy jsou definovány jak na základě vlastních zkušeností s touto kulturou, tak díky realizovaným rozhovorům s těmi, kteří delší dobu v Norsku pobývali. Vytvořené kulturní standardy srozumitelně a přehledně poukazují na zásadní odlišnosti norské a české kultury. Součástí práce jsou i rady a doporučení pro efektivnější komunikaci s Nory. Tato práce by tak mohla posloužit především tomu, kdo má v úmyslu komunikovat či jinak spolupracovat s norskými obchodními partnery. Teoretická část práce se věnuje procesům sociální interakce a interkulturní komunikace a dále koncepcím kulturních standardů a dimenzí.
Keywords: Norsko; interkulturní komunikace; kulturní standardy; norská kultura
Thesis title: Cultural Standards of Norway
Author: Vránová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is to identify cultural standards of Norway from the Czech point of view. These standards are defined both on the basis of my own experience with this culture and thanks interviews with those who have stayed in Norway for a longer time. The cultural standards show clearly the essential differences of Norwegian and Czech culture. The thesis also includes advice and recommendations for effective communication with the Norwegians. This thesis could thus serve mainly to everyone who intends to communicate or cooperate with Norwegian business partners. The theoretical part contains the processes of social interaction and intercultural communication and also the concepts of cultural standards and dimensions.
Keywords: intercultural communication; cultural standards; norwegian culture; Norway

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2010
Date of submission: 31. 12. 2010
Date of defense: 18. 1. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26205/podrobnosti

Files for download

    Last update: